Blog

4 powody, dla których warto zainwestować w responsywną stronę www

Zadajesz sobie pewnie w duchu pytanie, co to jest ta strona responsywna? W dużym skrócie, jest to strona, która automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości urządzenia, z którego jest oglądana. Co to znaczy? Że możemy przeglądać ją ze smartfona, tabletu, laptopa, czy komputera, a ona pozostanie czytelna i wygodna w użyciu. Dlaczego warto w nią zainwestować? Oto kilka powodów.

Bo Twoi klienci tego chcą

Oni nie chcą zgadywać, zastanawiać się, czy ta strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych, czy nie jest? Czy łatwo mi będzie tutaj zrobić zakupy, czy nie? Dla nich przeglądanie stron www sprowadza się do jednego. Strona ma działać. Nie ważne gdzie ją przeglądają i na czym – w pracy z komputera, w autobusie ze smartfona, czy na plaży z tabletu. Uruchamiają jakiekolwiek urządzenie z dostępem do Internetu, wpisują adres i oczekują, że będą mogli w łatwy sposób dokonać zakupu, czy sprawdzić ofertę firmy.

Wyobraź ich sobie. Są zapracowani, żyją w ciągłym pędzie. Kiedy w końcu znajdują chwilę na załatwienie swoich spraw chcą, żeby wszystko poszło łatwo, prosto i przyjemnie. Jeśli na Twojej stronie www coś nie jest halo, źle się wyświetla, utrudnia zakup – pójdą gdzieś indziej. Pójdą do konkurencji.

Bo konkurencja ma

Tak wiem, niby głupi argument. Ale może zaważyć o być albo nie być firmy, o ilości jej klientów, obrotach i rozpoznawalności marki. Wyobraź sobie, że prowadzisz fitnessclub. Konkurencyjny lokal, po drugiej stronie ulicy wprowadził zajęcia dla ciężarnych. Jak myślisz, gdzie pójdą przyszłe mamy? Tam, gdzie znajdą coś dla siebie. Tak samo jest z użytkownikami mobilnymi. Jeśli Twoja strona nie jest im przyjazna, nie mają szansy stać się Twoimi klientami, ponieważ im tego nie umożliwiasz.

Pomyśl. Klient zainteresowany zakupem towaru lub usługi trafia na Twoją stronę www. Co robi? Przegląda ofertę, zdjęcia, ceny, podejmuje decyzję, składa zamówienie. Tak? Niestety nie. Twój klient opuścił Twoją stronę internetową natychmiast po wejściu, choć szukał dokładnie tego, co oferujesz. Dlaczego? Bo Twój klient zajrzał tutaj korzystając ze smartfona uznał, że strona nie działa poprawnie i uciekł. To, czego szukał znalazł w konkurencyjnej firmie. Ich strona bez problemu uruchomiła mu się na smartfonie, była czytelna i wygodna w przeglądaniu. Czy wiesz ilu takich potencjalnych klientów już od Ciebie uciekło?

Bo trafisz do większej liczby odbiorców

Aż 74% użytkowników mobilnych po wejściu na stronę www nieprzystosowaną do urządzeń mobilnych opuszcza ją (raport „mShopper”, kwiecień 2014). Oznacza to, że nie mając strony lub sklepu internetowego dostosowanego do użytkowników mobilnych tracisz potencjalnych klientów. Codziennie.

Jeśli ruszasz z innowacyjnym start-upem i nie przystosujesz strony do smartfonów i tabletów 74% użytkowników mobilnych nie zainteresuje się Twoim narzędziem. Jeśli prowadzisz blog, nie dotrzesz ze swoim komunikatem do 74% osób korzystających ze smartfonów i tabletów. Ułatwienie korzystania z Twojej strony użytkownikom mobilnym to podstawowa i najważniejsza korzyść płynąca z posiadania strony responsywnej.

Bo mobile to przyszłość

Ruch z urządzeń mobilnych w Internecie stale rośnie. Również w Polsce użytkownicy smartfonów i tabletów coraz częściej używają ich do przeglądania sieci. W lipcu 2014 roku już 12 procent ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych (ogólnopolskie badanie internetu Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2014). Ten trend utrzymuje się nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W takiej Danii, z urządzeń przenośnych, sieć przegląda już prawie 50 procent internautów. Tych osób wciąż przybywa. Te statystyki pokazują, że nie można  lekceważyć użytkowników mobilnych i trzeba ułatwić im korzystanie z naszego serwisu.

Być może nadal zastanawiasz się, czy tak naprawdę Twoja firma potrzebuje responsywnej strony www. Być możne przytoczone tu argumenty nie przekonują Cię w stu procentach. Zdaję sobie sprawę z tego, że prowadząc własny biznes musisz podejmować przemyślane decyzje.

Jeśli chcesz wiedzieć, na czym dokładnie polega technologia Responsive Web Design i jak działa elastyczna strona www, zajrzyj do poniższego artykułu:

Responsywna strona www – co to jest i jak działa?

Napisz do nas

Zapytaj o responsywną stronę www dla swojej firmy

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach