Blog

7 pomysłów, jak wykorzystać Periscope w promocji firmy

Nowe kanały social media umożliwiają zdobywanie uwagi odbiorców w nieco innych sposób, niż dotychczas. Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie zaangażowania fanów swojej marki lub pozyskanie nowych, sprawdź, jaki potencjał niesie ze sobą Periscope.

O Periscope robi się coraz głośniej, a sama aplikacja wciąż zyskuje na popularności. Jeśli jednak nie wiesz, na czym polega jej działanie zachęcam do zapoznania się z artykułem, w którym przedstawialiśmy co to jest Periscope i do czego służy. Znajdziesz tam opisy podstawowych funkcji i informację o tym, jak korzystać z aplikacji.

Światem rządzi ciekawość

Istotą Periscope jest relacjonowanie na żywo. Buszując po aplikacji znajdziecie tam mnóstwo ciekawych relacji z różnych zakątków świata. Jednak live streaming można wykorzystać także do budowania wizerunku marki. Trzeba tylko mieć pomysł na komunikację z odbiorcami i nie zanudzać ich. Live streaming to doskonały sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Dzięki relacji na żywo możemy prowadzić z fanami komunikację w czasie rzeczywistym, odpowiadać na ich pytania i budować relacje z naszą marką.

Nie wiesz, co pokazać światu? Pamiętaj, że relacja z biura, w którym siedzicie przy biurkach i komputerach może nie być ciekawa dla części odbiorców. Chyba, że macie do pokazania innowacyjny produkt lub aplikację. Takie demo z działania produktu, czy systemu na żywo może okazać się całkiem interesujące. Tym bardziej, że podczas prezentacji różnych opcji możecie zapytać publiczność o ich przydatność i otrzymać feedback na żywo.

Podrzucamy kilka innych pomysłów na to, jak wykorzystać Periscope w promocji swojej firmy.

Za kulisami

Tak zwane materiały „behind the scenes”. Ciekawy format chętnie wykorzystywany przez stacje radiowe, czy telewizyjne. Sprawdza się głównie dlatego, że ludzie są ciekawi, jak wygląda świat „za kulisami”.

Prowadzisz restaurację? Pokaż, na jakim targu robisz zakupy, zaprezentuj swoich dostawców, czy proces wyboru produktów. Zajrzyj do kuchni i pokaż, jak pracuje Twoja załoga. Podglądanie firm przy pracy, czy wiedza o tym, jak powstają niektóre produkty z pewnością zainteresuje tych odbiorców, którzy lubią wiedzieć, co się dzieje za sceną.

Radio Zet udostępniło za pomocą Periscope transmisję pokazującą pracę newsroomu. Widzowie mogli m.in. podejrzeć, jak pracują dziennikarze i zobaczyć, jak przygotowywany jest materiał. Londyńskie Zoo (ZSLLondonZoo) udostępnia transmisje z karmienia zwierząt, opieki nad nimi etc. Oprócz tego podaje także krótkie informacje na temat danego zwierzaka, zachowań jego gatunku, czy ulubionych zwyczajów.

Q&A – pytania i odpowiedzi

Będąc specjalistą w swojej dziedzinie podziel się swoją wiedzą z odbiorcami. Jesteś prawnikiem? Zorganizuj sesję pytań i odpowiedzi na konkretny temat, w którym się specjalizujesz (np. prawo cywilne). Poproś widzów, by zadawali Ci pytania i udzielaj im konkretnych odpowiedzi. Widzowie to docenią. Pamiętaj o tym, by zwracać się po imieniu/nicku do osoby, która zadaje pytanie. Dzięki temu będzie wiedziała, że mówisz do niej.

Część osób oglądających Twoją transmisję może skontaktować się z Tobą innymi kanałami i stać się klientami Twojej firmy. Dzięki rzetelnie przekazywanej wiedzy, budujesz także wizerunek eksperta.

LG Polska (LGPolska) transmituje przez Periscope sesje Q&A dotyczące swoich produktów. Dzięki temu widzowie mogą zapytać np. o aktualizacje dla telefonów LG i otrzymać odpowiedź z pierwszej ręki.

Porady

Wszelkiego rodzaju transmisje „how-to”, poradniki, tutoriale. Wszystkie materiały, z których Twoi widzowie mogą nauczyć się czegoś nowego. Mogą nie tylko posiąść wiedzę, ale także zdobyć nowe umiejętności.

Zajmujesz się wizażem?  Możesz poprowadzić cykl poradników dla widzów. Proste i krótkie poradniki, triki, które można zastosować w codziennym makijażu to coś, co z pewnością przyciągnie odbiorców. W ten sposób pokazujesz, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i że posiadasz odpowiednią wiedzę, którą umiejętnie wykorzystujesz w swojej działalności.

Michał Szafrański (@szaffi), prowadzący blog „Jak oszczędzać pieniądze”, na Periscope przekazuje porządną dawkę wiedzy na temat oszczędzania i wydawania pieniędzy. Prowadzi rozmowy z innymi blogerami zajmującymi się tematyką finansów i przekazuje porady dotyczące konkretnych kwestii poruszanych w danym materiale (np. jak czytać regulaminy promocji bankowych).

Wywiady

Przeprowadzanie wywiadów to świetny sposób, aby poprawić wizerunek marki. Warto do takiego wywiadu zaprosić znaną z branży osobę, ale równie dobrze może to być prezes dużej firmy, który opowie o najbliższych planach jej rozwoju, czy wprowadzenia nowych produktów.

Na koniec wywiadu możesz przeczytać kilka pytań od widzów i poprosić o odpowiedź. To dobra forma dostarczania wiedzy i zaspokajania ciekawości odbiorców.

Eventy

Periscope świetnie nadaje się do relacjonowania na żywo wszelkich wydarzeń, które właśnie mają miejsce. To idealna aplikacja dla marek i firm, które organizują różnego rodzaju eventy. Plus – można pokazać wcześniej, jak wyglądają przygotowania do takiej imprezy!

Transmisje z koncertów, treningów, konferencji – wszystko to, co uznamy za warte pokazania. Jeśli wybierasz się na jakieś wydarzenie branżowe  w imieniu swojej firmy – zainstaluj Periscope i do dzieła! Pokaż, jak wygląda ten event od środka, relacjonuj ciekawe wykłady, seminaria. Widzowie, którzy nie mają możliwości uczestniczyć w danym wydarzeniu z pewnością zainteresują się Twoją relacją.

Pamiętaj jednak o tym, że na zamkniętych imprezach niekiedy obowiązuje zakaz fotografowania, czy filmowania. Dlatego zawsze dopytaj, czy taka transmisja jest możliwa zanim zaczniesz działać.

Projektant Jacek Kłosiński (@j_klosinski) na Periscope transmitował relację na żywo z Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, w której brał udział. A na oficjalnym profilu @TeamMessi można było zobaczyć trening Leo Messiego.

Produkt

Za pomocą Periscope możesz przedstawić swój produkt szerszej publiczności. Zademonstrować, jak działa, jakie ma funkcje. Co więcej, możesz zyskać szybki feedback na jego temat od widzów.

Z drugiej strony możesz pokazać, jak wytwarzasz dany produkt. Zaprezentować cały etap jego produkcji, od pierwszego kroku, aż po finalny efekt. To świetne rozwiązanie dla rzemieślników i rękodzielników, ale także dla dużych firm. Nie bez powodu programy telewizyjne typu „jak to jest zrobione” gromadzą przed telewizorami ciekawych świata widzów. Teraz możesz im pokazać to samo w swojej firmie i do tego prowadzić z nimi konwersację na żywo. Tego nie da Ci żadna telewizja!

Adobe Creative Cloud (@creativecloud) pokazuje na żywo, jak działają nowe funkcje w ich produktach. Dzięki temu można nie tylko sprawdzić ich użyteczność, ale także trochę się podszkolić.

Szkolenia i kursy

Kolejny ciekawy format, który możesz wykorzystać na Periscope, aby promować swoją markę. Darmowe szkolenia z pewnością zaciekawią widzów interesujących się daną branżą. Szczególnie, jeśli będą to szkolenia specjalistyczne, serwujące dawkę porządnej wiedzy.

Jeśli jesteś profesjonalnym fotografem, możesz przeprowadzić cykl mini-kursów dla amatorów pstrykania. Wystarczy zaplanować sobie takie transmisje i podzielić na odpowiednie tematy.  Minusem jest to, że nie możesz tutaj udostępnić ekranu, a jedynie pokazać go za pomocą smartfona, ale nie jest to kwestia dyskwalifikująca ten rodzaj treści. Poproś o pomoc drugą osobę albo użyj statywu.

Pamiętaj, że transmisja na Periscope jest dostępna tylko 24h po jej zakończeniu. Nie zapomnij więc o niej poinformować swoich fanów na innych kanałach. Zatweetuj o niej, puść wcześniej post na Facebooku z informacją, o której odbędzie się relacja i czego będzie dotyczyć. A na koniec samej transmisji nie zapomnij poinformować widzów o tym, że mogą znaleźć Twoją markę także w innych kanałach społecznościowych.

To tylko kilka pomysłów na transmisje, dzięki którym można zbudować wizerunek swojej marki i zdobyć zaangażowanie widzów na Periscope. Jeśli macie inne ciekawe pomysły – zachęcam do dodaniach ich w komentarzach. Periscope jest dość młodą aplikacją z niewykorzystanym dotąd potencjałem. Warto się z nią zapoznać i zastanowić się nad tym, jak może pomóc nam w promocji naszej firmy.

logo aplikacji Periscope

Chcesz zacząć swoją przygodę z aplikacją? Zobacz, jak prowadzić profil na Periscope.

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach