Blog

Czy Twoja strona www jest gotowa na erę mobile?

Od 21 kwietnia 2015 roku, aby strona internetowa mogła wyświetlać się w mobilnych wynikach wyszukiwania Google będzie musiała być dostosowana do urządzeń mobilnych. Sprawdź, czy Twoja strona www jest na to gotowa.

Google dąży przede wszystkim do serwowania użytkownikom treści, które są jak najlepiej dopasowane do ich zapytań, także na urządzeniach mobilnych. Pod tym kątem wprowadza istotne zmiany w swoich algorytmach.  Do tej pory ułatwiło użytkownikom znajdowanie witryn dostosowanych do smartfonów i tabletów dzięki specjalnym oznaczeniom w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwanie stron www przyjaznych urządzeniom mobilnym

screen z wyszukiwanych wyników google

Wyświetlanie stron www na nowoczesnych urządzeniach

screen z przykładu google

Mobilny armagedon?

Najnowsze zmiany także dotyczą stron mobilnych. Od 21 kwietnia  2015 to, czy strona www jest dostosowana do smartfonów i tabletów będzie znacząco wpływać na jej pozycję w wyszukiwaniach Google. Dotyczy to tylko wyników wyszukiwań prezentowanych na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu użytkownicy będą otrzymywać treści nie tylko dopasowane do ich zapytań, ale także do urządzeń, z których korzystają.

Czy to oznacza, że do 21 kwietnia każdy właściciel strony www powinien wdrożyć jej wersję mobilną? To zależy. Zmiany w algorytmie dotyczyć będą tylko wyszukiwań mobilnych. Jeśli chodzi o deskopowe wyniki wyszukiwania (prezentowane na komputerach PC i laptopach) algorytm raczej nie będzie miał na nie wpływu.

Jeśli więc nasza witryny notuje znikomy ruch ze smartfonów i tabletów nie musimy rzucać wszystkiego i na gwałt szykować mobilnej wersji serwisu. W dłuższej perspektywie powinniśmy jednak to rozważyć. Urządzenia mobilne są coraz powszechniejsze i korzysta z nich coraz więcej osób. Dostosowanie swojej strony internetowej do nich jest więc nieuniknione. Dlatego warto na spokojnie opracować plan przebudowy witryny firmowej i powoli szykować się do tej zmiany.

Czy Twoja strona jest responsywna?

Nie wiesz, czy Twoja strona www jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Zanim podejmiesz jakieś kroki zmierzające do jej przebudowy, możesz to sprawdzić. Zrób test zgodności z urządzeniami mobilnymi od Google.

Mobile-friendly test - Google

screen z testu google dla strony internetowej na urządzenia mobilne

Warto pamiętać także o tym, aby przetestować wszystkie podstrony oraz blog, jeśli taki prowadzimy. Test Google sprawdza jedynie ten adres URL, który mu podajemy. Aby więc wynik był rzetelny należy sprawdzić każdą podstronę (np. oferta, kontakt, blog itp).

screen z testu google dla urządzeń mobilnych,,

Jak jeszcze możesz sprawdzić swoją stronę? W narzędziach Google dla webmasterów. Wystarczy zalogować się na konto Google, wejść na kartę podłączonej witryny, z panelu po lewej wybrać pozycję „Ruch związany z wyszukiwaniem” a następnie „Obsługa na urządzeniach przenośnych”.

Obsługa na urządzeniach przenośnych

Jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych?

Jeśli Twoja strona internetowa notuje spory ruch z urządzeń mobilnych, warto zadbać o to, by była z nimi kompatybilna. Tym bardziej, jeśli użytkownicy smartfonów, czy tabletów są dla Twojego biznesu istotną grupą docelową.

Jest kilka sposobów, aby nasza strona www była poprawnie wyświetlała się na smartfonach i tabletach. Jednym z nich jest zaprojektowanie witryny w technologii Responsive Web Design, innym stworzenie dedykowanej strony mobilnej (z literką „m” przed adresem URL). Przyjazna urządzeniom mobilnym może być także strona, która została oparta o gotowe oprogramowanie (np. WordPress, Joomla!, PrestaShop). O tym, jak jakie są wady i zalety konkretnych rozwiązań postaramy się napisać w następnym artykule.

Napisz do nas

Dostosuj swoją firmową stronę www do urządzeń mobilnych

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach