Blog

Jak dostosować stronę www do urządzeń mobilnych?

Twoja strona internetowa nie jest dostosowana do smartfonów i tabletów? Od 21 kwietnia 2015 roku przestanie wyświetlać się w mobilnych wynikach wyszukiwania Google. Podpowiadamy, jak przystosować witrynę do urządzeń mobilnych.

Zmiany w mobilnych wyszukiwaniach

Google wprowadza zmiany w algorytmie wyszukiwań mobilnych.  Od 21 kwietnia aby strona internetowa pojawiała się w wynikach wyszukiwania na smartfonach, będzie musiała być do nich dostosowana. Wszystkie witryny, które nie są przyjazne smartfonom i tabletom mocno spadną w wyszukiwaniach mobilnych.

Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy korzystający z Google otrzymają treści, które będą jak najlepiej dopasowane do ich zapytań oraz urządzeń. Nie wiesz, jak sprawdzić czy witryna jest przyjazna urządzeniom mobilnym? Możesz wykonać kilka prostych czynności oraz specjalny test, aby to sprawdzić.

Jeśli Twoja strona przeszła test pozytywnie nie musisz obawiać się zmian w algorytmie Google. Jeśli nie, warto zastanowić się nad jej dostosowaniem do smartfonów i tabletów. Poniżej przedstawiamy kilka możliwości stworzenia strony internetowej przyjaznej urządzeniom mobilnym. Polecamy także zapoznanie się z praktycznym poradnikiem od Google Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Responsive Web Design

Responsive Web Design, czyli inaczej elastyczne projektowanie witryn umożliwia automatyczne dostosowanie się naszej strony www do rozdzielczości różnych urządzeń. Przy zastosowaniu tej technologii adres naszej strony internetowej pozostaje ten sam, zmienia się jedynie jej układ w zależności od tego, na jakim urządzeniu jest przeglądana. W takim rozwiązaniu mamy czytelny układ elementów witryny i odpowiedniej wielkości czcionki. Wszystko to sprawia, że witryna jest przyjazna użytkownikom mobilnym. Google zaleca tworzenie stron internetowych właśnie w ten sposób.

Dedykowana witryna mobilna

Inny sposobem jest stosowanie oddzielnych adresów URL dla komputerów stacjonarnych i smartfonów oraz tabletów. W praktyce wygląda to tak, że posiadamy dwa adresy URL – dla komputerów www.twojastrona.pl oraz urządzeń mobilnych m.twojastrona.pl. Przy stosowaniu tego rozwiązania należy bezwzględnie pamiętać o zastosowaniu odpowiednich znaczników w kodzie każdej ze stron. To dzięki nim algorytm Google rozpoznaje relację pomiędzy tymi witrynami i traktuje je, jak jedną stronę, a nie dwie oddzielne witryny udostępniające te same treści.

WordPress, Joomla, PrestaShop i inne

Jeśli Twoja strona lub sklep internetowy opiera się na gotowym rozwiązaniu typu WordPress, Joomla, czy PrestaShop także możesz ją dostosować do urządzeń mobilnych. Wystarczy wdrożenie responsywnego szablonu, który umożliwi użytkownikom smartfonów i tabletów bezproblemowe korzystanie z Twojej strony www.

Urządzenia mobilne stają się coraz popularniejsze i generują coraz większy ruch w sieci. Nie dziwi więc ukłon Google w kierunku użytkowników tych urządzeń. Strony internetowe dostosowane do nowych przyzwyczajeń internautów stają się już więc standardem, a nie zbędnym wydatkiem.

Napisz do nas

Chcesz przystosować swoją stronę internetową do urządzeń mobilnych?

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach