Blog

Jak ułatwić klientom korzystanie z firmowej strony www?

Tak to już jest w dzisiejszym świecie, że prowadząc biznes musisz znać się nie tylko na swoim fachu, ale także na obsłudze klienta,na księgowości i na nowych technologiach. Jeśli pozostajesz w tyle – może Cię to słono kosztować. Z księgowości Cię nie podszkolimy, ale podpowiemy, co możesz zrobić, aby Twoja strona www była przyjazna wszystkim użytkownikom.

Co musisz poprawić?

Z pewnością strona www Twojej firmy bez problemu uruchamia się w przeglądarce internetowej na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Ale czy kiedykolwiek sprawdzałeś, jak wygląda po uruchomieniu na smartfonie lub tablecie? Część Twoich klientów z pewnością sprawdzała. I jeśli strona nie wyświetliła im się poprawnie, uznali że najzwyczajniej w świecie nie działa.

Nie wiesz, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Możesz to sprawdzić za pomocą specjalnego testu od Google, który analizuje witryny pod kątem ich obsługi przez urządzenia mobilne. Pamiętaj jednak o tym, aby przeanalizować nie tylko stronę główną, ale także inne podstrony. Tester bada jedynie adres URL, który wpisaliśmy. Aby wynik był miarodajny wklej link do np. oferty, produktu czy artykułu na blogu. Jeśli okaże się, że test wypadł negatywnie, warto pomyśleć o wprowadzeniu zmian na stronie.

Jak to zrobić?

Jak zatem sprawić, aby witryna na każdym urządzeniu wyświetlała się prawidłowo? Jednym z rozwiązań jest wdrożenie strony w technologii RWD, czyli strony responsywnej. Taka witryna automatycznie dopasowuje się szerokością do rozdzielczości ekranu, na którym jest przeglądana. Dobrze zaprojektowana strona responsywna ułatwia użytkownikom przeglądanie. Mogą w łatwy sposób znaleźć menu, przejść do innej podstrony, zrobić zakupy w sklepie internetowym, dokonać płatności, czy chociażby przejrzeć galerię.

Co będziesz z tego miał?

Nie tylko użytkownicy smartfonów i tabletów zyskują na tym, że Twoja firmowa strona www jest responsywna. Ty również. Po pierwsze oszczędzasz czas. Jeśli dodajesz newsy, nowe zdjęcia do galerii, czy nową ofertę wystarczy, że zrobisz to raz, w jednym w panelu administracyjnym. I zmiany będą widoczne na wszystkich urządzeniach. Gdybyś posiadał zwykłą stronę www i do tego dedykowaną stronę mobilną (z literką „m” przed adresem) musiałbyś każdą aktualizację wprowadzać do jednej i do drugiej osobno.

Po drugie, jeśli płacisz komuś za aktualizację i obsługę strony, oszczędzasz pieniądze, ponieważ Twój administrator wprowadza zmiany tylko raz. Sam wujek Google rekomenduje responsywne strony www. Do tego strony www dostosowane do urządzeń mobilnych są wyróżnione w wyszukiwarce Google. Wejdź na Google.pl ze smartfona i wpisz w wyszukiwarkę „ideative”. W wynikach wyszukiwania otrzymasz informację, że witryna jest przyjazna urządzeniom mobilnym.

Wyszukiwanie w Google na urządzeniach mobilnych

screen z mobilnych wyników wyszukiwania google

Nadal zastanawiasz się, czy w ogóle Twoja firma potrzebuje responsywnej strony? Czy nie jest to zbędny wydatek? Przeczytaj:

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach