Blog

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Podstawą do tego, aby nasza strona www była widoczna w wyszukiwarce jest jej optymalizacja pod odpowiednio wybrane słowa kluczowe. Nie możemy zapominać także o uporządkowaniu kodu, aktualizacji treści strony oraz pozyskiwaniu linków do niej.

Jest jednak także kilka innych kwestii, które po części wiążą się z budową naszej firmowej strony www i mogą pomóc w zwiększeniu ruchu. Warto się o nie zatroszczyć i sprawdzić, czy są one wdrożone na naszej stronie internetowej.

 

Strona www dostosowana do urządzeń mobilnych

Przede wszystkim należy dostosować stronę internetową do urządzeń mobilnych. Google sprawdza, czy nasza witryna poprawnie wyświetla się na smartfonach i tabletach. Jeśli nie – obniża jej pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że osoby korzystające z Google na urządzeniach mobilnych mogą w ogóle nie zobaczyć naszej strony w wynikach po wpisaniu szukanego hasła. Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym zrób Mobile Friendly Test. Pamiętaj o sprawdzeniu każdej podstrony oddzielnie.

Jednym ze sposobów na to, aby nasza witryna poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych jest wykorzystanie technologii RWD. Responsywne strony internetowe automatycznie dostosowują się do urządzeń, z których są przeglądane. Dzięki temu użytkownicy korzystający ze smartfonów i tabletów bez problemu będą mogli zapoznać się z informacjami na naszej stronie www lub w sklepie internetowym.

screen z wyszukiwanych wyników google

Animacje Flash

Mając na uwadze komfort i wygodę użytkowników mobilnych Google ostrzega ich przed wejściem na stronę, która zawiera elementy w technologii Flash. Taki komunikat w wyszukiwarce może skutecznie zniechęcić do przejścia do witryny, przez co możemy stracić potencjalnych klientów szukających naszych usług lub produktów. Dlatego, jeśli na swojej stronie internetowej wykorzystujemy animacje Flash – należy je jak najszybciej usunąć. Rozwój technologii pozwala na tworzenie ciekawych efektów bez pomocy Flasha, korzystając z HTML5, czy CSS.

screen z przykładu google

Banery i okna instalacyjne

Całkiem niedawno na swoim blogu Google poinformowało o zmianie dotyczącej stron dedykowanych dla urządzeń przenośnych. Jeśli witryna zawiera okno zachęcające do instalacji aplikacji, które przysłania większość treści, przestanie być uznawana za „mobile friendly”. Może to obniżyć jej pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiany te wejdą w życie 1 listopada. Do tego czasu warto więc wdrożyć rozwiązanie proponowane przez Google, jak chociażby banery instalacji aplikacji. Dzięki temu nadal będziemy mogli promować aplikację, ale bez przysłaniania treści na stronie.

Źle

baner instalacyjny mockup

Dobrze

native app baner

Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/ 

Social media

Obecność marki w mediach społecznościowych z pewnością jest bardziej korzystna niż całkowity jej brak. Wielu użytkowników szuka bowiem danej firmy nie tylko w Google, ale także na Facebooku i przez ten właśnie kanał trafia na naszą stronę internetową. Jeśli zadbamy o unikalne treści w naszych postach w social media, niewykluczone, że trafią one do wyników wyszukiwania Google. Wartościowe posty z pewnością przyciągną użytkowników wyszukiwarki do naszego kanału społecznościowego. Możemy w ten sposób pozyskać nie tylko ruch na stronie www, ale także nowych fanów naszej marki w social media.

 

Lokalne wyniki wyszukiwania

Prowadzisz lokalny biznes – daj się znaleźć. Wystarczy mieć konto gmail, aby założyć darmową, firmową wizytówkę Google Moja Firma. Po 14 dniach otrzymamy od Google kartkę z kodem weryfikacyjnym. Wpisujemy go w Google Moja Firma, aby potwierdzić adres siedziby i gotowe. Dzięki temu nasz biznes będzie widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania i na mapach Google.

Całkiem niedawno Google poinformowało, że nasza firma może zniknąć z map, jeśli przynamniej raz w roku nie zalogujemy się na swoje konto Google Moja Firma. Ma to być znak dla wyszukiwarki, że nasza wizytówka jest nadal aktualna. Dobrze jest o tym pamiętać.

google moja firma smartfon

Źródło: https://www.google.com/business

Warto więc sprawdzić, czy na naszej stronie nie ma animacji flash i czy jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych. Warto również rozpocząć przygodę z mediami społecznościowymi i uzupełnić wizytówkę w Google Moja Firma. Dzięki temu nie tylko mamy szansę na większy ruch na naszej stronie internetowej, ale także ustrzeżemy się przed niebezpiecznymi spadkami witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania.

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach