Blog

Profil grafika na Instagramie. Jak go prowadzić i co pokazać?

Instagram to świetne miejsce dla osób związanych z branżą artystyczną. Umożliwia dzielenie się swoją twórczością ze światem. Dlatego zanim zaczniemy prowadzić nasz profil na Instagramie warto przemyśleć, co będziemy tam zamieszczać i na czym oprzemy swoje działania.

Dzięki Instagramowi możemy zaprezentować swoje portfolio i pokazać talent. Niejednokrotnie Instagram może okazać się źródłem zleceń od potencjalnych klientów. Dlatego warto zadbać o to, aby nasz profil był kreatywny, spójny i przyciągał uwagę obserwujących.

Co ciekawego pokazać?

Zdjęcia zamieszczane przez grafików na Instagramie najczęściej ukazują ich prace. I słusznie! Ten kanał społecznościowy jest idealny do tego, aby pochwalić się wykonanym przez siebie projektem. Ale są także inne sposoby na to, aby nieco urozmaicić nasz profil i pokazać się obserwującym z nieco innej strony.

Co zatem warto publikować, aby zdobyć zainteresowanie followersów?

1. Backstage. Zdjęcia przy pracy, które pokazują proces twórczy. Są one świetnym dopełnieniem finalnego efektu, czyli gotowego projektu zamieszczonego na profilu. Dodatkowo możemy pokazać wnętrze naszego biura, jego wystroju, gadżetów, czy osobliwych elementów, które czynią je charakterystycznym i indywidualnym.

2. Lifestyle – zdjęcia osobiste. Pokaż kim jesteś, co robisz po pracy, jakie masz hobby. Możliwość zobaczenia kto kryje się za projektami dla wielu obserwujących jest dodatkowym atutem. W ten sposób mogą powiązać osobę z określoną twórczością. Mogą dowiedzieć się nie tylko tego, jakim jest artystą, ale także jakim jest prywatnie człowiekiem.

3. Inspiracje. Ciekawe projekty innych osób, kreatywne kampanie, wszystko, co jest powiązane ze światem grafiki, ale nie tylko. Wieczorny spacer, graffiti na murze, mróz malujący na szybie niepowtarzalne wzory. To wszystko piękno otaczającego nas świata, które wpływa na wyobraźnię i pobudza kreatywność. Idealnie wpisuje się w profil grafika na Instagramie.

4. Eventy. Bywasz na branżowych wydarzeniach, wystawach, w galeriach sztuki? Zrób kilka zdjęć i podziel się nimi ze swoimi obserwującymi. Pokaż, że jesteś aktywny zawodowo i wciąż rozwijasz swoje umiejętności, poszerzasz horyzonty  i doskonalisz warsztat.

5. Motywacja. Masz coś, co Cię napędza, pomaga wstać rano i wbrew wszelkim przeciwnościom losu pcha ku rozwojowi? Podziel się tym z innymi. Ulubiony cytat, motto, fragment wiersza, czy piosenki? Opraw to w ciekawą formę graficzną i pokaż innym. Może ich też skłoni do działania.

Każdy projektant ma swój niepowtarzalny styl. Specjalizujesz się w ilustracjach, plakatach, typografii? Oprzyj swój instagramowy profil na jednym elemencie. Delikatne szkice ołówkiem, a może kolorowe i wyraziste graffiti, co Cię wyróżnia? Jeśli będziesz trzymać się głównej linii (stylu), twój profil będzie spójny i przyjemny dla oka.

Filtry na Instagramie

Na początku prowadzenia profilu warto zdecydować, czy chcemy korzystać z filtrów czy nie. Filtry umożliwiają urozmaicenie zdjęcia i w pewnym sensie są esencją Instagramu. Jednak wielu artystów doskonale radzi sobie bez nich. Możesz wybrać filtr przewodni, który będziesz wykorzystywać w swoich zdjęciach. Jest to ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu możesz konsekwentnie budować spójny wizerunkowo profil.

Hasztagi na Instagramie

Hasztagi na Instagramie służą uporządkowaniu zdjęć i przypisaniu do danej kategorii. Wprowadzając dany hasztag możemy zobaczyć czy jest popularny – tuż obok wyświetla się liczba postów, w których został wykorzystany. Dobrym zabiegiem jest także stworzenie własnego hasztagu i oznaczanie nim swoich wpisów. Musimy jednak pamiętać o tym, aby był łatwy do zapamiętania i nie za długi. Tagując swoje zdjęcia dbajmy o to, aby użyte hasztagi były spójne z ich przekazem. Hasztagi umożliwiają użytkownikom odnalezienie danego zdjęcia podczas wyszukiwania, dlatego warto dodać trochę więcej niż jeden. Pamiętajmy jednak o złotym środku i nie przesadzajmy z ich ilością.

Według QuickSprout optymalna ilość hasztagów na Instagramie to 11. Posty z 11 hasztagami zyskują większą popularność i zaangażowanie niż te z 10 hasztagami.

Nie tylko zdjęcia

Pamiętaj, że Instagram to nie tylko zdjęcia, ale również filmy i GIFY. Wykorzystaj różne formy i zobacz, jak zareagują na to Twoi obserwujący.

Korzystając z aplikacji Boomerang możesz w prosty sposób stworzyć ciekawy lub zabawny GIF i zamieścić go na instagramowym profilu.

Nie bój się eksperymentować. Jeśli chcesz podzielić się kilkoma zdjęciami wykorzystaj aplikację Layout i stwórz kolaż.

To nie wszystko. Dzięki aplikacji Hyperlapse (na razie tylko na iOS) możesz stworzyć film poklatkowy (timelaps).

Przygotowaliśmy listę 10 popularnych na Instagramie grafików, abyście mogli zobaczyć, jak wyglądają ciekawie prowadzone profile. Każdy z nich ma po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy obserwujących. Każdy z nich wyróżnia się swoim stylem i na tym opiera prowadzenie profilu. Mamy nadzieję, że Was to zainspiruje i skłoni do własnych działań na Instagramie.

Andreas M Hansen – @andreasmhansen

Interdyscyplinarny projektant, który specjalizuje się w identyfikacji marek oraz kaligrafii. Jego profil na Instagramie prowadzony jest oszczędnie ale z klasą i szykiem. Widać zamiłowanie do typografii i stonowanej, biało-czarnej kolorystyki. Wszystkie zdjęcia utrzymane są w podobnym stylu. Dzięki temu profil jest spójny.

andreasmhansen-instagram

Asia Pietrzyk – @asiapietrzyk

Joanna Pietrzyk jest ilustratorką i grafikiem. Od 2011 roku mieszka w Szwecji i od tego czasu pracuje jako freelancer. Tworzy i projektuje m.in. dla redakcji i wydawnictw. Jej prace posiadają charakterystyczny styl. Są pełne kolorów i geometrycznych kształtów.

asiapietrzyk

David Milan – @mdemilan

Projektant, freelancer z zamiłowaniem do liternictwa. Na jego instagramowym profilu znajdziecie przede wszystkim prace związane z typografią. Niewiele zdjęć pokazuje samego artystę przy pracy. Widać tutaj konsekwencję w budowaniu profilu na podstawie jednego elementu, jakim jest liternictwo.

mdemilan

Erik Marinovich – @erikmarinovich

Kolejny projektant związany ściśle z typografią. Na jego profilu znajdziemy zdjęcia pokazujące liternictwo wykorzystane w bardziej użytkowy sposób, chociażby na opakowaniach. Czyli coś więcej niż czyste prace na papierze. Profil jest stricte powiązany z typografią i to wokół niej krąży tematyka zamieszczanych przez grafika zdjęć.

erikmarinovich-instagram

Jon Contino – @joncontino

Jest artystą wielu branż. Jak sam o sobie mówi „Alphastructaesthetitologist”. Tym terminem chce pokazać, że można wykorzystać swój talent w różnych dziedzinach. Funkcjonuje jako ilustrator, projektant odzieży, konsultant graficzny marek. Na Instagramie udaje mu się to świetnie zaprezentować. Znajdziemy tutaj zdjęcia potwierdzające to, że spełnia się w wielu branżach.

joncontino-instagram

June Digan – @junedigann

Projektantka, ilustratorka, artystka z zamiłowaniem do typografii. Jej grafiki łączą w sobie szczegółowość słów oraz piękno akwareli. Każdy wykaligrafowany napis jest otoczony malowniczą ilustracją. Delikatne kolory i kształty ujęte w pracach artystki składają się na naprawdę ciekawy profil na Instagramie.

junedigann-instagram

Mister Doodle – @misterdoodle

Projektant, który specjalizuje się w ręcznej typografii. Swoje prace na Instagramie umieszcza w formie przemyślanych cytatów na wyselekcjonowanych zdjęciach. Znajdziemy tutaj także jego prace wykonane dla różnych marek (np. logotypy). Profil zdecydowanie oparty jest na liternictwie, charakterystyczny styl Mister Doodle pozwala od razu rozpoznać prace jego autorstwa.

misterdoodle-instagram

Neil A Stevens – @neil_a_stevens

Ilustrator, który spejcjalizuje się w plakatach. Jego prace to połączenie wyrazistych kolorów i geometrycznych kształtów. Cechuje je dynamizm i zestawienie różnorodnych kształtów w formę mozaiki tworzącej większą całość. Instagram jest zbiorem jego inspirujących plakatów i eleganckich grafik.

neil-stevens-instagram

Sam Larson – @samlarson

Projektant i ilustrator, którego cechuje niesamowita dbałość o szczegóły. Dopracowane detale pozwalają stworzyć mu prace, które przyciągają wzrok. Na Instagramie zamieszcza szkice pokazujące piękno natury, wykonane z pieczołowitością i starannie dobraną paletą kolorystyczną.

samlarson-instagram

Steven Harrington – @s_harrington

Ilustracje, fonty, animacje, logotypy – to tylko część jego specjalności. Projektant, którego cechą charakterystyczną jest ostra i wyraźna kreska oraz nasycony kolor. Jego profil na Instagramie prowadzony jest bardzo spójnie i utrzymany w dynamicznym stylu. Znajdziecie tutaj nie tylko zdjęcia wykonanych prac, ale też filmy pokazujące pracę twórczą.

s-harrington-instagram

To tylko kilka ciekawych profili i rad, które mogą pomóc Wam w prowadzeniu profilu na Instagramie. Jeśli macie własne przemyślenia na temat tego, co jeszcze warto pokazać na takim profilu – zapraszam do komentowania.

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach