Blog

Przydatne funkcje na Facebooku, które warto znać

Facebook nieustannie się zmienia i wprowadza nowe opcje zarówno dla administratorów stron, jak i użytkowników. Często nawet ich nie zauważamy, a niektóre z nich są bardzo przydatne. Oto kilka ciekawych funkcji, z których warto korzystać.

Miesięczna faktura na Facebooku

Jeśli aktywnie korzystamy z naszego konta reklamowego, faktury od Facebooka mogą być dla nas nie małym problemem. Są one generowane automatycznie codziennie albo po przekroczeniu danej kwoty, przez co niektórzy reklamodawcy otrzymują nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt faktur miesięcznie. Jest to dość kłopotliwe, szczególnie jeśli dostarczamy nasze faktury do firmy księgowej, która koszt obsługi uzależnia od ich ilości.

Dlatego bardzo przydatna jest tutaj możliwość pobrania zbiorczej faktury za wszystkie działania reklamowe w danym miesiącu. Wystarczy przejść do Menadżera reklam i wybrać zakładkę Rozliczenia. Następnie ustawiamy zakres czasowy i wybieramy „Pobierz wszystkie faktury”. Wyświetli nam się okno, w którym możemy zdecydować, czy chcemy pobrać dokumenty pojedynczo, czy zbiorczo (w formie pliku PDF lub CSV).

faktura zbiorcza Facebook język polski

faktura zbiorcza Facebook miesiąc

Jeśli jednak z jakiegoś powodu na Waszym koncie reklamowym nie ma jeszcze dostępnej tej funkcji, warto przełączyć się na język angielski (English US) i sprawdzić.

Problem z ładowaniem miniatury linku

Z pewnością nie raz podczas próby publikowania linku spotkaliście się z sytuacją, kiedy Facebook nie ładował miniatury obrazu. Jest to dość frustrujące, ale można temu łatwo zaradzić.

Wystarczy skorzystać z narzędzia Facebook Debugger. Wklejamy link i wybieramy Debug. Następnie klikamy Fetch new scrape information. Po tej czynności możemy wkleić link na fanpage i miniatura załaduje się bez żadnego problemu.

screen debugger facebook

Aby skorzystać z Debuggera należy przełączyć się na profil prywatny.

Kontakt z pomocą na Facebooku

Połączenie fanpage, zmiana nazwy fanpage, odrzucone reklamy, wszelkiego rodzaju problemy techniczne, czy problemy związane z płatnościami. To najczęściej spotykane bolączki na Facebooku. W większości przypadków szukamy pomocy w sieci. Jest jednak możliwość, aby skontaktować się bezpośrednio z obsługą Facebooka w naszej sprawie.

Wystarczy wejść na stronę Facebook Advertising Help i wybrać opcję Email, aby otrzymać dostęp do całej listy tematów, w sprawie których możemy skontaktować się z Facebookiem.

facebook for business

Może się zdarzyć, że po wejściu na podaną stronę nie zobaczycie pola Contact us for help. Prawdopodobnie dlatego, że do tej pory nie mieliście uruchomionej żadnej kampanii reklamowej. W takim przypadku należy zajrzeć do swojego menadżera reklam i ustawić jakąś reklamę. Jako reklamodawcy powinniście mieć dostęp do wszystkich opcji pomocy.

Tekst w grafikach reklamowych

O tym narzędziu wspominaliśmy już przy okazji wpisu na temat narzędzi do tworzenia grafik w social media. Pozwala ono sprawdzić, czy tekst na grafice, którą chcemy użyć w reklamie, nie przekracza 20% jej powierzchni. Wystarczy wejść w Text overlay, wgrać plik z obrazem, który chcemy zamieścić w reklamie i zaznaczyć kwadraty z tekstem. Obok otrzymamy informację ile procent całości zajmuje treść.

facebooka grid tool

Jak stworzyć reklamę karuzelową na Facebooku?

Reklamy karuzelowe z linkami na Facebooku dostępne są tylko przy wyborze dwóch celów reklamowych – skierowanie odbiorców do swojej witryny lub zwiększenie konwersji w witrynie. Jak je stworzyć?

Przy tworzeniu kampanii reklamowej (pamiętajmy o odpowiednim wyborze celu) w menadżerze reklam wyświetli się nam możliwość wyrobu wyglądu reklamy. Wystarczy zaznaczyć Wiele obrazów w jednej reklamie. 

tworzenie reklamy karuzelowej

W panelu niżej mamy możliwość ustawienia tekstu, opisu, linku oraz obrazu dla każdej reklamy. Możemy skorzystać z wyświetlenia 3, 4 lub 5 boksów reklamowych.

Wprowadzane do boksów dane widać na bieżąco w podglądzie reklamy. Możemy sprawdzić, jak nasza reklama będzie wyglądała w aktualnościach na komputerach, na urządzeniach mobilnych oraz w prawej kolumnie.

Zapisz post na później

Przeglądając news feed często trafiamy na interesujące artykuły. Nie zawsze mamy jednak czas, aby wszystko przeczytać od razu. Dlatego warto korzystać z funkcji Zapisz link. W ten sposób możemy zebrać interesujące nas posty w jednym miejscu i wrócić do nich, gdy znajdziemy czas.

funkcja zapisz facebook

Wszystkie zapisane przez nas linki możemy przejrzeć wybierając zakładkę „Zapisano” po lewej stronie naszego news feedu.

Call-to-action na fanapge

Wezwanie do działania na fanpage to szybki sposób na przekierowanie fanów do naszego sklepu internetowego, zachęcenie ich do rejestracji, pobrania aplikacji, czy obejrzenia filmu. Jak utworzyć przycisk call-to-action?

Wystarczy wybrać opcję Utwórz wezwanie do działania widoczną u dołu naszego zdjęcia w tle. Następnie musimy zdecydować jakiego przycisku chcemy użyć oraz wstawić odpowiedni link, pod który zostaną przekierowani fani.

CTA na fanpage

Skuteczność naszego przycisku CTA możemy sprawdzić w statystykach znajdujących się obok cover photo.

To tylko wybrane funkcje, które mogą usprawnić korzystanie z  Facebooka. Będą one pomocne szczególnie dla administratorów stron i reklamodawców, którzy prowadzą swoje działania w serwisie, ale nie tylko. Także sami użytkownicy z pewnością znajdą wśród nich coś dla siebie.

Warto pamiętać, że Facebook testuje nowości i dlatego, niektórzy z użytkowników mogą z nich korzystać o wiele wcześniej niż inni.

Jeśli znacie jeszcze jakieś przydatne funkcje Facebooka, które warto dorzucić do powyższej listy, zostawcie wiadomość w komentarzu.

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach