Blog

Skuteczne Call to Action na stronie internetowej

Każdy landing page ma ściśle określony cel, który sprowadza się do powiększenia bazy mailingowej, sprzedaży produktów lub pozyskania zapytań. Kluczem do realizacji założonego planu jest przycisk call to action, który skłania użytkownika do wykonania pożądanej czynności. Wobec tego element ten powinien zdecydowanie wyróżniać się na stronie internetowej.

Przyciski Call to action (CTA) to elementy, które warto rozważyć na etapie projektowania strony internetowej. Niezależnie od celu danego sklepu internetowego lub strony internetowej, przyciski CTA mają wzywać do działania i w efekcie przekonać potencjalnego klienta lub użytkownika do wykonania konkretnej czynności. Żeby tak było, Call to Action musi być dobrze przemyślany.

 

Mniej znaczy więcej

W myśl tej zasady, postaraj się ograniczyć ilość przycisków CTA na stronie internetowej. Tym sposobem uda Ci się jasno nakierować użytkownika w miejsce, w które powinien kliknąć. Wprowadzając kilka przycisków na danej zakładce, spowodujesz niepotrzebny chaos na stronie.

 

Wyróżnij przycisk Call to action

Skoro CTA pomaga zwiększyć współczynnik konwersji, powinien być ważnym punktem sklepu internetowego i wydawać się również istotny dla klientów. Innymi słowy, musi wyróżniać się na stronie, być czytelny i zachęcający. Kluczem do sukcesu może okazać się kolor przycisku, który powinien kontrastować z ogólnym tłem strony. Ważne jest, aby jego odcień pasował do całego landing page’a i jednocześnie wyróżniał się wśród innych barwnych elementów strony internetowej. Warto pamiętać też o jego wielkości, gdyż musi być zauważalny również na urządzeniach mobilnych.

 

Przyciągnij uwagę

Charakterystyczny wygląd przycisku CTA nie przyciągnie klientów, jeśli nie umieścisz na nim jasnego i konkretnego tekstu, który poinformuje klienta o korzyściach płynących z kliknięcia w przycisk. Bardzo często składa się on z dwóch lub trzech słów (np. Wypróbuj za darmo, Rozpocznij darmowy test, Do koszyka). Odpowiednio dobrane wyrazy precyzyjnie wskażą efekt kliknięcia, zachęcając jednocześnie do działania. Dzięki temu upewnisz swoich klientów, że akcja jest w pełni bezpieczna.

 

Odpowiednie miejsce

Idealnym miejscem na przycisk Call to action będzie górna część strony, ponieważ użytkownik od razu po przekierowaniu dotrze do meritum treści strony. Jeśli planujesz długie landing page’y, umieść taki przycisk również w dolnej partii strony internetowej lub sklepu internetowego. Dzięki temu ułatwisz akcję na każdym etapie przekonywania odbiorcy do jej wykonania i zwiększysz szanse na kliknięcia.

 

Testy A/B

Testy te mają na celu wypróbowane różnych wariantów danej funkcjonalności strony. Raz wprowadzony przycisk Call to action nie gwarantuje jego skuteczności przez długi czas. Brak testów A/B uniemożliwi Ci sprawdzenie, czy nie ma lepszego wariantu dla Twojego sklepu internetowego lub strony internetowej.

 

Podczas projektowania landing page’a, warto jest poświęcić czas na stworzenie skutecznego przycisku CTA, który zwiększy współczynnik konwersji. Nie zapomnij też o sprawdzeniu, czy kliknięcie w przycisk prowadzi do konkretnego działania. Nawet najlepszy Call to action nie zapewni pożądanego efektu, jeśli będzie kierował odbiorcę w błędne miejsce.

 

Weronika Skolimowska

Weronika Skolimowska

Redaktor naczelna Blogative i współwłaścicielka agencji kreatywnej Ideative. Od wielu lat z pasją pochłania ogromne ilości wiedzy związanej z social media i marketingiem. Internet to jej nałóg, z którym nie chce walczyć, a zadowoleni klienci z pewnością wsparliby ją w tej opinii. LinkedIn

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach