Blog

Wpływ bloga na pozycjonowanie firmowej strony www

Prowadzenie firmowego bloga to doskonały sposób na zwiększenie widoczności swojej strony internetowej w sieci. Wpływa on bowiem na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Co więcej firmowy blog jest także istotnym narzędziem content marketingu, które pomaga w zdobywaniu klientów w Internecie.

Blog firmowy może działać na zewnętrznej domenie lub być częścią istniejącej już strony www lub sklepu internetowego. Jeśli nadal zastanawiasz się nad jego założeniem, zobacz, jak wpływa on na pozycjonowanie Twojej firmowej strony internetowej w Internecie.

 

Unikalna treść

Blog firmowy to idealne miejsce do tworzenia unikalnych treści, które są tak lubiane nie tylko przez wyszukiwarki, ale także przez użytkowników sieci. Dlatego tak istotne jest dbanie o to, aby na naszym firmowym blogu publikowane były autorskie artykuły.

Powielanie informacji zawartych na innych stronach jest dużym błędem, nie tylko ze względu na naszych odbiorców, ale także na Google. Jeśli Twój blog firmowy ma zawierać skopiowane treści (tzw. duplicate content), możesz go równie dobrze nie zakładać. Duplicate content to jedna z metod za którą możemy otrzymać karę od Google w postaci nałożenia filtru na stronę, przez co będzie wyświetlała się na niższych pozycjach na liście wyników, a nawet jej całkowitego wykluczenia z indeksu wyszukiwarki.

 

Większa ilość wejść na stronę www z wyszukiwarki

Jeżeli blog jest aktualizowany regularnie, pojawiają się na nim wartościowe wpisy i ciekawe zestawienia, bogate w zdjęcia i infografiki to na pewno zostanie zauważony przez klientów. Warto pamiętać, że nowe i atrakcyjne treści dodawane na bloga zawsze zwiększają ruch na stronie. Są lepiej postrzegane i przez czytelników i przez Google. Jest to bardzo często także sygnał, że blog się rozwija.

Aby zwiększyć ilość wejść na stronę www z wyszukiwarki należy dbać o odpowiednie formułowanie tytułów naszych treści. Musimy wiedzieć czego poszukują internauci, jakich odpowiedzi szukają, jakie pytania zadają wyszukiwarce? Zastanówmy się nad tym – co pytają nasi klienci, z czym mają problemy? Może ich pytania to doskonały temat na wpis na blogu? Stworzenie chwytliwego nagłówka i wartościowego artykułu, który zawiera odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów przyczyni się do zwiększenia ilości wejść z wyników wyszukiwania.

 

Budowanie tzw. „długiego ogona”

Coraz większa liczba osób chcąc wyszukać interesującą dla siebie treść, tworzy kilkuwyrazowe zapytanie np. „jaki wybrać komputer do pracy biurowej?”. Oznacza to, że w rozbudowanych artykułach lepiej umieścić dłuższe frazy, które są lepiej zauważalne przez Google. Więc zamiast „tani komputer” lepiej jest umieścić naturalnie rozbudowaną frazę „najtańszy komputer do pracy biurowej”. Budowanie tzw. „długiego ogona„, bardzo dobrze wpływa na pozycję bloga w wynikach wyszukiwania. Jest to długofalowy proces, jednak warto zainwestować w niego swój czas, ponieważ artykuły z bloga przyczyniają się do zwiększania pozycji strony www w wyszukiwarce.

 

Pozyskiwanie ruchu ze starych wpisów

Kiedy stworzysz atrakcyjny tekst, który będzie interesującym i wartościowym źródłem wiedzy dla klientów, będą nim zainteresowani jeszcze długo po jego opublikowaniu. Ważne jest jednak, aby tekst był aktualny (bez względu na to, kiedy został stworzony). Zadbaj więc o to, aby tworzyć uniwersalne treści. Takie, które się nie zdezaktualizują po 2 miesiącach, a nawet jeśli tak się stanie, to zadbaj o to, aby je zaktualizować. Dzięki temu, Twój artykuł w wyszukiwarce będzie zdobywał zainteresowanie internautów i będą na niego trafiać jeszcze długi czas po dacie publikacji.

 

Nowa treść

Nikt nie jest zainteresowany blogiem, na którym nie pojawiają się nowe treści. Ani klient, ani wyszukiwarka Google. Dobrze, gdy blog firmowy jest aktualizowany przynajmniej raz w tygodniu. Im częściej, tym lepiej. Częste pisanie nowych artykułów bloga może być jednak problematyczne, jeżeli wszystko robisz samodzielnie. Warto zatem wcześniej opracować strategię treści, która pomoże Ci w rozdysponowaniu zadań i obowiązków związanych z prowadzeniem bloga.

Regularne prowadzenie firmowego bloga pozwala zyskać wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Jeżeli chcesz zauważyć korzyści płynące z pozycjonowania, musisz systematycznie dodawać artykuły na bloga. Wszystkie nowe podstrony to informacja dla Google, że serwis w dalszym ciągu się rozwija i rozbudowuje. Pamiętaj, że skorzystanie z pomocy copywritera przy tworzeniu treści, daje Ci pewność, że blog firmowy będzie regularnie aktualizowany i nie zostanie zaniedbany.

 

Pozyskiwanie naturalnych linków

Kiedy zainteresuje Cię ciekawa treść, chętnie dzielisz się z nią ze swoimi znajomymi. Pomyśl, że tak samo robią osoby, które trafią na bloga twojej firmy. Naturalne pozyskanie linków jest bardzo cenione przez wyszukiwarkę i daje jej sygnał, że blog jest rozpoznawalny i ma wartościową treść.

Internauci, dzieląc się linkami na forach internetowych, stronach www czy w mediach społecznościowych, bardzo szybko są w stanie podnieść pozycję twojego bloga. Jak zachęcić ich do udostępnienia stworzonych przez Ciebie wpisów? Poprzez dostarczanie im ciekawej treści, a także artykułów, które odpowiadają na ich zapytania z wyszukiwarki.

 

Linkowanie do oferty firmy

Blog firmowy ma nie tylko pomagać w uzyskaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce, czy odpowiadać na pytania klientów poszukujących wiedzy w konkretnym temacie. Jest także odpowiednim miejscem do przekierowania do oferty twojej firmy. Dlatego bardzo istotne jest linkowanie wewnętrzne odpowiednich fraz do podstron z ofertą.

Dzięki temu blog może przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów. Powiedzmy, że projektujesz grafikę. Twój potencjalny klient szuka w sieci informacji na temat tego, jak przygotować grafikę na swój fanpage. Znajduje artykuł, na Twoim blogu, w którym opisujesz pomysły na ciekawe cover photo oraz wskazówki graficzne, jak chociażby odpowiednie wymiary. Twój czytelnik zdaje sobie jednak sprawę z tego, że nie ma ani odpowiednich zdjęć ani programów graficznych, z których mógłby skorzystać ani tym bardziej czasu i umiejętności, aby stworzyć grafikę, która odpowiada jego wymaganiom. Jeśli w artykule zamieścisz przekierowanie do swojej oferty istnieje duża szansa, że zdecyduje się on na skorzystanie z Twoich usług.

 

Przedstawione wyżej korzyści to tylko kilka najważniejszych zalet prowadzenia bloga firmowego i tego, jaki może mieć wpływ na pozycję Twojej firmowej strony www w wynikach wyszukiwania. Zauważ, że systematyczne prowadzenie może przyczynić się do tego, że będzie on nie tylko narzędziem do pozycjonowania, ale także wartościowym źródłem wiedzy w danej dziedzinie, nie tylko dla twoich obecnych klientów, ale również tych potencjalnych.

 

Weronika Skolimowska

Weronika Skolimowska

Redaktor naczelna Blogative i współwłaścicielka agencji kreatywnej Ideative. Od wielu lat z pasją pochłania ogromne ilości wiedzy związanej z social media i marketingiem. Internet to jej nałóg, z którym nie chce walczyć, a zadowoleni klienci z pewnością wsparliby ją w tej opinii. LinkedIn

NEWSLETTER

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach