Social media
Zmiany w mobilnych wersjach stron na Facebooku
Facebook wychodzi na przeciw przedsiębiorcom i wprowadza zmiany w mobilnych wersjach firmowych stron. Nowy wygląd ma usprawnić komunikację pomiędzy fanami a marką oraz ułatwić przeglądanie strony na urządzeniach mobilnych.
Wprowadzone zmiany mają pomóc przedsiębiorcom zaprezentować swoją ofertę na urządzeniach mobilnych oraz ułatwić komunikację z ich użytkownikami. Zaktualizowany zostanie układ stron firmowych, pojawią się także nowe sekcje, które pomogą w budowie oferty. Wszystkie zaproponowane przez serwis zmiany skupiają się w głównej mierze na użytkownikach mobilnych, ponieważ ruch ze smartfonów i tabletów na Facebooku jest coraz większy. Wprowadzone rozwiązania mają wychodzić na przeciw użytkownikom mobilnym, którzy coraz częściej właśnie poprzez Facebooka poszukują kontaktu z markami.
Bardziej widoczne Call-to-action
Pierwszą zmianą są większe i lepiej widoczne przyciski zachęcające do kontaktu. To dzięki nim konsument może porozumieć się z firmą, dlatego Facebook umieścił je w bardzo widocznym miejscu na stronie, tuż pod zdjęciem w tle. Dzięki temu przycisk będzie można łatwiej znaleźć, a kontakt z daną marką stanie się o wiele prostszy. W aplikacji mobilnej mają się pojawić różne CTA, jak „Contact us”, „Call now”, czy „Send Message”.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/Facebook-Pages-UK
Nowe sekcje strony
Jedną z najistotniejszych zmian z punktu widzenia przedsiębiorcy jest wprowadzenie nowych sekcji, które mają pomóc w budowaniu oferty swojej firmy na Facebooku. Do tej pory wszystkie fanpage wyglądały podobnie. Nowe rozwiązanie umożliwia stworzenie specjalnej sekcji dostosowanej do naszej branży i biznesu, który prowadzimy. Pojawią się takie sekcje, jak „Shop” lub „Services”. Dzięki temu przedsiębiorca zaprezentuje swoje produkty lub usługi, a użytkownicy mobilni w prosty sposób będą mogli się z nimi zapoznać.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/Facebook-Pages-UK
Zaktualizowany układ strony
Zmieni się także układ strony na urządzeniach mobilnych. Do każdej wybranej sekcji będzie można przypisać zakładki, które pojawią się pod belką z przyciskiem polubienia i wysłania wiadomości. Ułatwi to przechodzenie użytkownikom smartfonów i tabletów do sekcji widocznych na firmowej stronie.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/Facebook-Pages-UK
Zapowiadane przez Facebooka zmiany stworzone zostały głównie z myślą o użytkownikach mobilnych serwisu. Mają one ułatwić im nawigację i zapoznanie się z ofertą firm na Facebooku. Także osoby prowadzące biznes mają skorzystać na zmianach proponowanych przez stajnię Marka Zuckerberga. Umożliwią im one przystępne zaprezentowanie swojej oferty dzięki dodawaniu usług i produktów, a także usprawnią kontakt z użytkownikami mobilnymi.