Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / M Development

Fasetowa i graficzna wyszukiwarka mieszkań na stronie dewelopera M Development

Klient M Development
Branża Deweloperska
Zakres Dedykowana strona internetowa WordPress zintegrowana z systemem CRM - Deweloper System

M Development to lider na podlaskim rynku budownictwa zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju. Na taką pozycję marka zapracowała wsłuchując się w potrzeby swoich klientów i stawiając sobie ambitne cele. Gdy strona internetowa marki zaczęła ujawniać coraz więcej ograniczeń, przyszedł czas na inwestycję w rozwiązanie dające nowe możliwości.

Poznanie potrzeb marki

Szybko przekonaliśmy się, że M Development to doświadczony deweloper ze zgranym zespołem. Rozpoczęliśmy analizę potrzeb klienta w momencie, gdy marka dysponowała wdrożonym systemem CRM wraz ze zintegrowaną z nim stroną internetową. Deweloper System służył jako centrum dowodzenia sprzedażą nieruchomości oraz wysyłał na stronę informację o lokalach dostępnych w ofercie.

Od zespołu działu sprzedaży i marketingu dowiedzieliśmy się jakie bolączki trapiły poprzednią stronę internetową. Zrozumieliśmy, że zmiana jest potrzebna głównie z powodu technicznych ograniczeń systemu zarządzania treścią (CMS) związanych z publikacją nowych i edycją istniejących treści. Dodatkowo stosowany na stronie CMS mocno podcinał skrzydła w realizacji planowanej strategii SEO. Uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach było jednym z ważniejszych celów rozwoju marki.

Po stronie marki koordynacją projektu zajęła się Urszula Zajączkowska kierująca działem sprzedaży. Dzięki jej uprzejmości poznaliśmy przyzwyczajenia i oczekiwania klientów marki. Dowiedzieliśmy się jak członkowie zespołu korzystają ze strony i w jaki sposób możemy im ułatwić pracę.

Graficzna wyszukiwarka mieszkań - Mobile

Wspólnie ustaliliśmy co chcemy osiągnąć

Nowa strona internetowa dla M Development miała:

  • wyeliminować ograniczenia poprzedniej witryny
  • zapewnić odświeżony design podkreślający aspiracje marki,
  • oferować UX na profesjonalnym poziomie
  • udostępniać użytkownikom kompleksową wyszukiwarkę uwzględniającą różne sposoby wyszukiwania (fasetowa i graficzna wyszukiwarka mieszkań)

Planowanie budowy strony

W pierwszym etapie ustaliliśmy strukturę strony na podstawie funkcjonującej witryny wraz planowaną rozbudową. Nowa strona miała posiadać w pełni funkcjonalny blog z kategoriami. Pojawiły się także nowe podstrony prezentujące ofertę wykończenia wnętrz, czy wynajmu lokali.

Następnie zajęliśmy się planowaniem budowy poszczególnych podstron. Wszystkie sekcje podstron nanieśliśmy na makiety low-fidelity. Makiety prezentowały również sposób działania wyszukiwarki mieszkań – najważniejszej funkcji strony dewelopera.

Wspólnie z zespołem Uli przeanalizowaliśmy jakie rodzaje inwestycji marka M Development ma w portfolio i jakie informacje chcemy prezentować na stronie. Doprecyzowaliśmy jakie sposoby wyszukiwania mieszkań chcemy zaoferować na stronie. Zaplanowaliśmy też możliwości kontaktu, jakie udostępnimy dla potencjalnych klientów.

Gotowe makiety zaprezentowaliśmy w formie klikalnego prototypu. Klient mógł przekonać się jak będzie działała gotowa strona i jak będzie prowadziła użytkowników. To były dobre fundamenty pod rozpoczęcie realizacji designu strony.

 

M Development - strona dewelopera z graficzną wyszukiwarką mieszkań
Mariusz Miś Współzałożyciel Ideative
Cytat

Projektowanie UX na stronie ułatwił nam zespół Uli, która koordynowała projekt po stronie M Development. Dowiedzieliśmy się m.in. jakie problemy napotkali klienci na poprzedniej stronie. Mix informacji od klienta i naszego doświadczenia pozwolił nam stworzyć wygodną oraz wielofunkcyjną wyszukiwarkę mieszkań. Planujemy obserwować zachowanie użytkowników na stronie, by upewnić się, że wyszukiwarka dobrze służy użytkownikom.

Zaawansowana wyszukiwarka mieszkań

Najważniejsza funkcja strony dewelopera to zapewnienie możliwości łatwego wyszukania nieruchomości.

Gdy deweloper buduje wiele inwestycji oferujących nieruchomości różnego typu, np. mieszkania, domy, czy lokale użytkowe to wyszukiwarka musi uwzględnić preferencje różnych klientów.

Na poprzedniej stronie M Development funkcjonowała już wyszukiwarka, która oferowała 3 rodzaje wyglądu wyników wyszukiwania. Nowa wyszukiwarka również spełnia tę funkcję i oferuje:

  • widok kafelkowy z rzutami w formie renderów 3D
  • widok kafelkowy z rzutami płaskimi
  • widok tabeli

Na nowej stronie zadbaliśmy, by wygląd kafelków był bardziej czytelny i atrakcyjny. Gdy użytkownik zagląda na stronę w telefonie zobaczy mniejsze kafelki niż na komputerze, dzięki czemu będzie miał mniej scrollowania.

Wyszukiwarka pokazuje wyniki ze wszystkich inwestycji, a funkcja filtrowania pozwala zawęzić je do konkretnej inwestycji, ograniczyć metraż, liczbę pokoi i piętra. Ponadto daje możliwość wyszukania nieruchomości w konkretnych cenach. Wtedy użytkownik otrzymuje tylko te nieruchomości, których cena została zaprezentowana na stronie.

Dodatkowo użytkownik ma także możliwość przeglądania nieruchomości, które zostały już sprzedane lub zarezerwowane.

Co więcej, użytkownik może zapisać swoje wyniki wyszukiwania. W menu strony pojawi się wtedy nowa ikona, która pozwala zajrzeć do swojego schowka z zapisanymi wynikami. Może to być szczególnie przydatna opcja dla klientów porównujących wiele różnych nieruchomości np. na potrzeby inwestycyjne.

Ciekawą opcją jest także możliwość dodawania mieszkań do ulubionych. Wystarczy, że użytkownik kliknie ikonkę serca i nieruchomość, która go zaciekawiła pojawi się w oddzielnej zakładce. Później klient może wysłać zapytanie o cały zestaw lokali, które umieścił w ulubionych.

Graficzna wyszukiwarka mieszkań

Poza standardowym wyszukiwaniem na stronach deweloperów czasami spotyka się grafiki wizualizacji, które pozwalają wybrać piętro, a następnie mieszkanie. Strona M Development również miała posiadać taką funkcjonalność.

Wykorzystaliśmy do tego celu narzędzie dające możliwość tworzenia interaktywnych obrazów w panelu WordPressa. W ten sposób można połączyć wizualizację budynku z rzutami pięter oraz odpowiednimi lokalami. Rozwiązanie wdrożyliśmy tak, by statusy mieszkań były akcentowane odpowiednimi kolorami i aby zmieniały się one automatycznie, pobierając informacje z systemu CRM.

Graficzna wyszukiwarka mieszkań dostępna jest na podstronie inwestycji jako alternatywny sposób wyszukiwania mieszkań. Wystarczy, aby osoba edytująca stronę raz obrysowała obszar pięter i lokali na grafikach, a w przyszłości status mieszkań będzie aktualizował się sam.

Oprócz tego strona umożliwia dodanie w przyszłości wyszukiwarki mieszkań 3D zbudowanej z makiet 3D zewnętrznych firm (np. Qupto Cloud).

Ciekawe rozwiązania dla M Development

Staraliśmy się wsłuchać w potrzeby zespołu M Development tak, by dostarczyć im stronę, która będzie realnie wspierać sprzedaż nieruchomości. Wypracowaliśmy przy tym wspólnie kilka ciekawych rozwiązań:

  • Na podstronie lokalu prezentujemy inne nieruchomości o podobnych parametrach metrażu. W ten sposób dajemy klientom możliwość poznania podobnych mieszkań w innych inwestycjach.
  • W wyszukiwarce przy mieszkaniach zarezerwowanych udostępniliśmy możliwość wysłania wiadomości z informacją, że użytkownik jest zainteresowany tą nieruchomością i poprosi o kontakt, gdy rezerwacja nie zakończy się sprzedażą.
  • W sekcjach zachęcających do kontaktu na podstronach inwestycji zamieściliśmy informacje adresowe do biura sprzedaży. Gdyby z jakiegoś powodu biuro sprzedaży zmieniło tymczasowo godziny otwarcia, strona daje możliwość pokazania komunikatu ostrzegającego w tym miejscu o zmianie.
  • Podstrony inwestycji mogą prezentować pasek postępu realizacji inwestycji. W ten sposób potencjalny klient jednym rzutem oka może przekonać się na jakim etapie w ujęciu procentowym jest teraz dane osiedle. Pasek aktualizuje się oczywiście sam.

Co zyskał deweloper dzięki nowej stronie?

Z zespołem M Development na bieżąco komunikowaliśmy się podczas trwania projektu prowadząc proces powstawania strony krok po kroku. Ważne było dla nas, by konsultowane elementy strony dobrze współgrały z podejściem zespołu do obsługi klienta i szeroko pojętego marketingu. W ten sposób mogliśmy dostarczyć najlepszą wartość dla klienta.

W efekcie stworzyliśmy stronę, która dała deweloperowi kilka istotnych korzyści:

  • możliwość łatwiejszej edycji treści i większą kontrolę na publikowanymi informacjami
  • atrakcyjniejszą prezentację oferowanych mieszkań – nowocześniejszy design strony, bardziej dopracowany układ stron, hierarchia informacji uwzględniająca informacje ważne z perspektywy potencjalnego klienta, a także celów działu sprzedaży
  • możliwość szybkiego i bezkosztowego dodawania podstron promujących następne inwestycje
  • elastyczną wyszukiwarkę (filtrowana po atrybutach i graficzna wyszukiwarka mieszkań), która daje potencjalnym klientom łatwość wyszukiwania
  • oszczędność czasu dzięki automatycznemu aktualizowaniu statusów nieruchomości z systemu CRM zarówno w zwykłej wyszukiwarce, jak i graficznej oraz pewność spójności danych
  • niepoliczalna wartość w postaci strony, która jest także narzędziem budowy profesjonalnego wizerunku dewelopera

Zobacz jak klient wspomina naszą współpracę

Urszula Zajączkowska Kierownik działu sprzedaży
Cytat

Profesjonalna, specjalistyczna i fachowa wiedza połączona z ogromną dozą cierpliwości, życzliwości i serdeczności – to jedno zdanie idealnie opisuje zespół Ideative i wysoką jakość pracy, jaką prezentują. Mariusz i Rafał już na pierwszym spotkaniu wysłuchali, jakie bolączki i problemy mamy ja i moi współpracownicy z dotychczasową stroną, podjęli to niełatwe wyzwanie i uważam, że sprostali wszystkim naszym potrzebom i wymaganiom w 100%. Co ważne, poza kompetencjami technicznymi Ideative, ogromną wartością przy tej współpracy była kulturalna i pełna wyrozumiałości komunikacja, co w mojej ocenie zaowocowało sukcesem całego przedsięwzięcia.

Myślisz o nowej stronie dewelopera?