Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / E-CHO

Jak stworzyliśmy konfigurator ofertowy dla operatora E-CHO

Klient E-CHO
Branża Usługi telekomunikacyjne
Zakres Dedykowana strona internetowa WordPress

Operatora E-CHO poznaliśmy, gdy jego zespół postanowił zrobić krok na przód i odmienić wizerunek marki nawiązując równorzędną walkę z ogólnopolskimi operatorami telekomunikacyjnymi. Wśród planowanych działań była realizacja nowej strony oferującej możliwość konfiguracji oferty online.

Sytuacja marki E-CHO

Marka E-CHO oferuje usługi dostępu do internetu, telewizji i telefonu w gminie Choszczno, a także w 10 innych gminach. To lokalny operator obejmujący swoim zasięgiem sporą część województwa zachodnio-pomorskiego. Jak wielu innych operatorów, E-CHO oferuje swoje usługi w różnych paczkach, dodając atrakcyjne promocje.

Otrzymaliśmy zadanie stworzenia strony internetowej wraz z konfiguratorem, który daje klientom możliwość wyklikania dedykowanej oferty oraz prezentowania usług w promocyjnych paczkach.

Problemem była także sędziwa już strona operatora. Już pierwszy rzut oka pozwalał zgadywać, że zaprojektowana została wiele lat temu. Dodatkowo sporo elementów na stronie nie uwzględniało responsywności, będąc nieczytelne na mniejszych ekranach.

Konfigurator ofertowy dla E-CHO

Wspólnie z klientem ustaliliśmy, jaka powinna być nowa strona

Zespół E-CHO doskonale zdawał sobie sprawę z aktualnych braków na swojej stronie. Nowa strona miała nie popełniać tych błędów. Powinna więc przede wszystkim:

  • Dawać możliwość kalkulacji oferty na podstawie adresu zamieszkania klienta
  • Zawierać konfigurator, który uwzględnia pomysły na promocje oferowane przez E-CHO
  • Na oddzielnej podstronie prezentować paczki promocyjne złożone z konkretnych usług
  • W atrakcyjny sposób prezentować korzyści każdej z usług

Planowanie struktury strony

Ustaliliśmy, że na nowej witrynie kluczowe będą podstrony ofertowe wraz z konfiguratorem. Najważniejszy cel, który spełnia strona to dostarczenie klientom indywidualnej oferty i zachęcenie do kontaktu.

Wychodząc z tego założenia zaplanowaliśmy 3 podstrony prezentujące pakiety dla każdych z trzech podstawowych usług: internetu, telewizji i telefonu. Dodatkowo na oddzielnej zakładce znalazła się lista wszystkich promocji, na które składały się paczki usług wraz z dodatkami. Zarówno wybór pakietu jednej z usług, jak i wybór paczki promocyjnej miał kierować do konfiguratora, który od razu wyliczał elementy oferty.

Kilka innych, ważnych podstron, które uwzględniliśmy na nowej stronie internetowej:

  • Biznes – informacja o ofercie dedykowanej dla firm.
  • Nasz zasięg – miejsce, w którym klient może szybko może sprawdzić dostępność usług wprowadzając swój adres zamieszkania.
  • Pomoc – miejsce na publikowanie pytań i odpowiedzi najczęściej zadawanych przez klientów E-CHO.
  • Aktualności – miejsce na informowanie o zmianach w ofercie, kanałach telewizyjnych, a także o specjalnych wydarzeniach, czy filmach prezentowanych na łamach różnych kanałów.
Mariusz Miś Współzałożyciel Ideative
Cytat

Mieliśmy już doświadczenie w realizacji strony dla operatora telekomunikacyjnego. Współpraca z E-CHO pokazała nam jednak, jak różne może być podejście operatorów do procesu konfigurowania oferty. Dzięki otwartości i wyrozumiałości po stronie ekipy E-CHO wspólnie wypracowaliśmy odpowiednie ramy działania konfiguratora tak, by dać użytkownikowi możliwie dużo możliwości doboru oferty i jednocześnie pokazać jej najbardziej atrakcyjne składowe.

Konfigurator ofertowy

Najważniejsza funkcja strony operatora telekomunikacyjnego to konfiguracja oferty. Mamy 3 główne usługi w 4 różnych pakietach oraz dodatki takie jak router w technologii Mesh, czy prestiżowe kanały telewizyjne.

Wybranie tych elementów w różnych konfiguracjach daje różne ceny,  w zależności od tego, jaka jest aktualnie promocja. Dodatkowo mamy takie czynniki jak czas trwania umowy, czy rodzaj zabudowy pod adresem klienta. Konfigurator sprawdza także, pod jakim adresem potencjalny klient chce korzystać z usługi. To wszystko powoduje, że konfigurator jest skomplikowanym systemem generującym indywidualną ofertę dla każdego użytkownika.

Zarządzanie konfiguratorem odbywa się w panelu WordPressa. Stworzyliśmy oddzielne zakładki do edycji pakietów głównych usług, dodatków oraz komponowania promocji tak, by zarządzanie konfiguratorem było jak najwygodniejsze.

Konfigurator ofertowy dla E-CHO - Mobile

Design strony

Marka E-CHO ma swojego brand hero – jest nim struś Speedek. Postanowiliśmy mocno zaakcentować go na nowej stronie operatora. E-CHO organizuje różne eventy, na których aktywnie udziela się maskotka strusia. Jest to więc postać charakterystyczna i lokalnie rozpoznawalna. Nie mogło go więc zabraknąć również na stronie.

Podkręciliśmy kolory marki wykorzystywane do tej pory. E-CHO dostarcza rozrywkę i chcieliśmy, by kolory strony mocno to podkreślały. Design nowej strony zachowuje profesjonalizm i czytelność, ale jednocześnie jest bogaty w różnokolorowe elementy.

Staraliśmy się, by nowa strona podkreślała aspiracje marki, przedstawiając ją jako zaufanego i nadążającego za trendami dostawcę.

Konfigurator ofertowy dla E-CHO

Jakie korzyści zyskał klient dzięki nowej stronie?

Zależało nam ta tym, by dobrze odczytać oczekiwania klienta, a także zrozumieć odbiorców marki E-CHO. Wdrożona strona w naszej opinii niesie za sobą wiele korzyści dla obu stron:

  • Wdrożenie konfiguratora dało olbrzymią transparentność i przejrzystość dla klientów. Oprócz samej wygody poznania oferty dla swojego miejsca zamieszkania, takie podejście wpływa także na zwiększenie zaufania do marki.
  • Uwypuklenie postaci Speedka ociepla wizerunek marki, a nowoczesny i spójny design strony powoduje, że odbiorca ma wrażenie kontaktu z pewnym i cenionym dostawcą.
  • Dzięki możliwości publikacji najczęściej zadawanych przez klientów pytań i odpowiedzi dział handlowy z pewnością ma mniej pracy. Obszerna baza pytań z różnych kategorii, podana w czytelny sposób pozwala części użytkowników rozwiązać swoje problemy już na etapie kontaktu ze stroną, bez konieczności zadawania pytań telefonicznie, czy mailowo.
  • Dzięki możliwości sprawdzenia zasięgu potencjalny klient szybko może się przekonać, czy pod jego adresem uzyska dostęp do usług. Co więcej, jeśli pod danym adresem operator dopiero planuje dostawę usług w przyszłości, użytkownik od razu uzyska taką informację zwrotną.

Zobacz jak klient wspomina naszą współpracę

Seweryn Szymczak Prezes zarządu
Cytat

Długo szukaliśmy wykonawcy naszej strony i "po branżowym sznurku" trafiliśmy do Ideative. Jesteśmy baaaardzo zadowoleni. Witryna w pełni spełnia nasze oczekiwania. Jest po prostu „klientolubna”😉 Nasza branża, stawia duże wymagania dotyczące strony www, ale dzięki efektowi jaki przyniosła współpraca z zespołem Ideative, mamy stronę, której pozazdrościli by Nam nie jeden Operator. Jeśli szukasz "dobrej firmy, która robi strony" to idealnie trafiłeś. Polecamy!

Potrzebujesz konfiguratora oferty na swojej stronie internetowej?