Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / Macrosat

Kalkulator ofertowy na stronie operatora telekomunikacyjnego

Klient Macrosat
Branża Usługi telekomunikacyjne
Zakres Dedykowana strona internetowa WordPress

Oferty operatorów telekomunikacyjnych są jak puzzle, z których można ułożyć różne pakiety. Kiedy dodamy do tego różne możliwości rabatowania i promocji zwykła prezentacja oferty w formie tabelki na stronie nie spełni swojej funkcji. Dlatego właściciel marki Macrosat zdecydował się na zaawansowany kalkulator na stronie internetowej.

Wyzwania projektu

  • W momencie tworzenia nowej strony Macrosat przechodził rebranding. Start nowej strony miał być skorelowany z debiutem odświeżonego wizerunku marki.
  • Klient chciał, by nowa strona była faktycznym narzędziem sprzedażowym. Funkcja kalkulatora na stronie miała dawać możliwość wstępnej kalkulacji oferty dla miejsca zamieszkania potencjalnego klienta.
  • Funkcja kalkulatora oferty musiała najpierw sprawdzać dostępność danych usług w obrębie podanego adresu.
  • Nowa strona miała być na tyle łatwa do edycji, żeby pracownicy firmy mogli swobodnie ją aktualizować i zmieniać parametry oferty.
Kalkulator na stronie
Mariusz Miś Współzałożyciel Ideative
Cytat

Nie tworzyliśmy wcześniej strony dla operatora telekomunikacyjnego. Była to więc okazja do poznania specyfiki tej branży i jej oczekiwań. Przeprowadziliśmy wiele konsultacji i dzięki otwartemu podejściu klienta udało nam się wspólnie wypracować kalkulator, który przelicza wszystkie zależności pomiędzy elementami oferty.”

Jak przebiegała realizacja strony

Jeszcze przed przystąpieniem do pracy wspólnie wytypowaliśmy elementy poprzedniej strony, które zupełnie nie spełniały swojej funkcji i zaplanowaliśmy, w jaki sposób wdrożymy je na nowej stronie.

Naprawiliśmy to, co wcześniej nie działało

Jednym z elementów wcześniejszej witryny, który był nieużyteczny to lista programów w ofercie telewizyjnej. Jeden statyczny plik graficzny prezentował loga stacji telewizyjnych z wizualnym podziałem na pakiety. Na mniejszych ekranach grafika była na tyle mała, że stawała się nieczytelna.

Spora część odbiorców marki to osoby starsze, szczególnie zainteresowane telewizją. Dlatego opracowaliśmy formę prezentacji dopasowująca się do proporcji ekranu. Na nowej stronie program telewizyjny można dodać poprzez panel administracyjny, bez potrzeby angażowania projektanta graficznego. Programy wymienione są z nazwy, więc odpadają również problemy z pozyskaniem plików logo od mniej popularnych stacji, a także niską czytelnością niektórych znaków graficznych.

Kalkulator ofertowy
Cytat

Zawsze mogliśmy liczyć na fachowe przeprowadzenie nas przez każdy etap tego złożonego projektu.

Krzysztof Kacprowicz / Właściciel @ Macrosat

Kalkulator na stronie a dostępność usług

Inicjatywa nowej strony www wyszła od problemu wysokich kosztów obsługi bieżących zapytań i konieczności bezpośredniego kontaktu dla klientów. Szybkie sprawdzenie dostępności usługi w miejscu zamieszkania i kalkulacja dedykowanej oferty na stronie internetowej to rozwiązanie atrakcyjne dla obu stron.

Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby kalkulator ofertowy wyliczał końcową cenę na podstawie algorytmów, z których do tej pory korzystała firma. Mimo wielu zależności pomiędzy długością trwania umowy, wybranych pakietów i usług dodatkowych znaleźliśmy optymalne rozwiązanie. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy narzędzie łatwe w obsłudze zarówno dla pracowników firmy, jak i internautów.

 

 

 

Strona dla operatora telekomunikacyjnego

Co zyskał Macrosat?

  • Wizerunek dostawcy usług telekomunikacyjnych oferującego nowoczesne rozwiązania. Na nowej stronie odbiorcy mają poczucie obcowania z profesjonalną marką, którą kojarzą dzięki spójnej wizualnie komunikacji.
  • Klienci marki mogą łatwo sprawdzić jaką ofertę otrzymają, chcąc rozszerzyć zakres usług lub przedłużyć umowę.
  • Nowi klienci dzięki kalkulatorowi oferty na stronie mogą szybko zgłębić możliwości usług firmy i dzięki temu zwrócić uwagę na proklienckie rozwiązania.
  • Responsywność strony daje możliwość zapoznania się z ofertą operatora również na urządzeniach mobilnych, a dzięki wdrożeniu dostępności cyfrowej WCAG 2.1 strona daje ułatwienia także użytkownikom starszym i z niepełnosprawnościami.
  • Bezpieczeństwo witryny dzięki usłudze Opieka WordPress.
Wykres
Kółko
66

miast, w których sprawdzamy dostępność usług na podstawie adresu

Kółko
12

pakietów usług podstawowych do wyboru

Kółko
4

kroki konfiguracji oferty

Jak klient ocenił naszą współpracę

Krzysztof Kacprowicz Właściciel @ Macrosat
Cytat

Już dziś widzimy, że nowa strona bardzo dobrze przyjęła się w naszym procesie sprzedażowym i skutecznie spełnia swoją rolę."

Szukasz podobnego rozwiązania dla swojej firmy?