Jak stworzyliśmy katalog produktów WordPress dla Dudek Paragliders
Dudek Paragliders tworzy genialne produkty. Marka jest znana wśród entuzjastów paralotniarstwa na całym świecie. W 2021 producent zdecydował się na śmiały krok. Produkty przeszły redesign, zmieniło się logo marki i identyfikacja wizualna. Przyszedł również czas na wymianę strony internetowej. Witryna www miała prezentować ofertę produktów i ułatwić klientom wybór "skrzydła".
Wyzwania projektu
- Klientowi zależało, by katalog produktów dawał użytkownikom możliwość łatwiejszego wyszukiwania paralotni. Poprzednia strona oferowała zbyt skomplikowany sposób filtrowania listy produktów. Klient prezentował na stronie schemat klasyfikacji paralotni, który miał ułatwiać dobór skrzydła i był umieszczony na stronie jako statyczna grafika do obejrzenia. Problem w tym, że na smartfonach infografika była zupełnie nieczytelna, a dodawanie nowych produktów na stronie wiązało się z koniecznością edycji grafiki.
- Po niedawnym rebrandingu marki, ówczesna strona zdecydowanie odbiegała od nowej identyfikacji.
- Strona działała bardzo ociężale. Podstrony ładowały się na tyle długo, że skutecznie zniechęcało to użytkowników do przeglądania produktów.
- Klient chciał, aby przy okazji powstania nowej strony internetowej dla Dudek Paragliders, klienci marki otrzymali nową funkcjonalność. Strona miała dawać możliwość sprawdzenia m.in pozostałej długości gwarancji posiadanej paralotni po podaniu jej numeru seryjnego.


Właściciele marki z pasją dzielili się wiedzą o potrzebach swoich klientów. Przy tym zawsze chętnie słuchali naszych pomysłów w obszarze UX&UI. To od początku zwiastowało dobre rezultaty współpracy.”
Prace nad katalogiem produktów
Szybko zabraliśmy się do pracy nad szkicami, które miały pokazać Klientowi, w jaki sposób będzie zbudowana strona. To standardowy etap naszego procesu. Na takich makietach (low-fidelity) doskonale widać, jak użytkownik będzie mógł poruszać się pomiędzy podstronami.
Makiety pokazują także, jak będą działały wszystkie funkcjonalności strony. Szybko się okazało, że jednym z trudniejszych zadań w tym projekcie będzie stworzenie interaktywnej infografiki, która ułatwi wybór paralotni.
Katalog produktów WordPress z dedykowanym filtrowaniem
Na stronach internetowych użytkownicy zwykle mają możliwość przeglądania produktów na liście z odpowiednimi filtrami. Tym razem obok standardowego rozwiązania miał funkcjonować schemat prezentujący klasyfikację skrzydeł m.in. według zaawansowania pilota, sposobu latania i jego budowy.
Naszym zadaniem było wdrożenie interaktywnej infografiki, która składała się z pasków produktowych różnej szerokości i odcieni. Każdy produkt miał zajmować różną szerokość wiersza w zależności od kryteriów. Na podstawie dostarczonego szkicu stworzyliśmy infografikę wizualnie spójną z nową stroną.
Schemat klasyfikacji skrzydeł wdrożyliśmy w taki sposób, żeby jego edycja była maksymalnie wygodna. W panelu podczas edycji produktu można określić jego rodzaj, zaawansowanie pilota i dodatkowe oznaczenia. Na stronie internetowej produkt automatycznie ułoży się odpowiednio na infografice.

Edycja klasyfikacji skrzydeł wg zaawansowania pilota jest wygodna i działa bez zarzutu.
Zbigniew WłodarczakSystem weryfikacji zakupionego produktu
Firma Dudek Paragliders z najwyższą starannością dba o bezpieczeństwo swoich klientów. Ważną funkcjonalnością nowej strony miała być więc możliwość sprawdzenia informacji o zakupionym produkcie.
Na specjalnej podstronie użytkownik może podać numer seryjny swojego produktu. W efekcie otrzyma informacje m.in. o dacie jego produkcji, terminie gwarancji, terminie przeglądu, a także dedykowane komunikaty bezpieczeństwa. Przeprowadziliśmy integrację z bazą danych marki, skąd czerpiemy odpowiednie informacje. W ten sposób, na stronie można szybko uzyskać pełen pakiet informacji o swoim ulubionym skrzydle.

Rozbudowany landing page produktu
Stworzyliśmy 10 różnych modułów, z których można zbudować landing page dla paralotni. Producent dba o przygotowanie materiałów promocyjnych nowych produktów, dlatego podstrony produktowe są bardzo okazałe. Oprócz stałych elementów podstrony produktowej można korzystać z modułów:
- Galeria – duża galeria w formie slidera
- Galeria mała – prezentowana w formie małych miniaturek
- Kod HTML – dodatkowy kod HTML na prośbę klienta
- Opinie – zacytowana opinia dziennikarza lub użytkownika produktu
- Pliki do pobrania – moduł do prezentacji listy plików do pobrania, np. instrukcji obsługi
- Technologie – wybrane z bazy technologii opisy zastosowanych rozwiązań prezentowanych w formie slidera
- Treść jednokolumnowa – teksty lub zdjęcie w wyśrodkowanej kolumnie
- Treść dwukolumnowa – teksty lub zdjęcia w dwóch kolumnach układających się w zależności od rozdzielczości ekranu
- Wersje kolorystyczne – lista wersji kolorystycznych produktu z galerią
- Video – możliwość prezentacji video z YouTube’a ze stosownym opisem

Efekty dla marki Dudek
- Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy stronę, która została ciepło przyjęta przez społeczność paralotniarzy. Staraliśmy się, żeby design oddawał estetykę i emocje, których dostarcza obcowanie z produktami producenta. Byliśmy w stałym kontakcie z autorem rebrandingu marki tak, by strona była spójna z jej wizerunkiem.
- Strona jest rozbudowanym katalogiem produktów opartym na systemie WordPress. Potencjalny klient może przeglądać produkty, przewijając standardową listę ze zdjęciami i prostym filtrowaniem. Jednocześnie może przełączyć się na interaktywną infografikę, na której od razu widać, dla jakich odbiorców przeznaczone są poszczególne paralotnie.
- Na podstronie każdego produktu umieściliśmy link wskazujący, gdzie można go zakupić. Producent sprzedaje produkty poprzez sieć dystrybucji i właśnie zakładka z listą dystrybutorów jest jednym z najważniejszych elementów strony. Najbliższego dystrybutora można znaleźć poprzez wyszukiwarkę na liście lub korzystając z mapy.
- Ważną funkcjonalnością strony jest opcja „Sprawdź skrzydło”. Tutaj właściciel paralotni może sprawdzić do kiedy ma ona gwarancję, sprawdzić inne parametry, pobrać dodatkowe materiały dotyczące produktu, a nawet dowiedzieć się, czy producent publikował jakieś komunikaty bezpieczeństwa dotyczące zakupionego modelu.
- W obrębie strony funkcjonuje baza technologii, które są wykorzystywane w produkcji paralotni. Przy tworzeniu produktu można łatwo oznaczyć, jakie technologie zostały zastosowane.

unikalnych podstron zaprojektowanych na potrzeby marki
unikalnych modułów do uniwersalnego zastosowania przy budowie podstrony produktowej
Co mówi
o nas klient
Dziękujemy za świetną współpracę! Niesamowicie profesjonalne podejście podczas tworzenia naszej strony www. Kreatywność i terminowość na najwyższym poziomie, wzorowy kontakt!"
Sprzedajesz wyjątkowe produkty?
Zdajemy sobie sprawę, że wyjątkowe produkty potrzebują stron premium. Zrealizujemy dedykowany katalog produktów, również z opcją sklepu internetowego. Po prostu opowiedz nam o Twojej firmie.