Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / Wydawnictwo Tomasz Lis

Jak zbudowaliśmy landing page sprzedażowy dla Tomasza Lisa

Klient Wydawnictwo Tomasz Lis
Branża Wydawnicza
Zakres Dedykowany landing page WordPress

W kwietniu 2023, po długiej przerwie od pisania, ukazała się nowa książka Tomasza Lisa “Na żywo”. Autor zdecydował się na sprzedaż nowej pozycji poprzez dedykowany landing page sprzedażowy kierujący do zewnętrznego koszyka.

Struktura landing page’a

Na początku wspólnie ustaliliśmy jakiego rodzaju treści umieścimy na stronie oraz w jakiej formie.

  • Bez dwóch zdań najważniejszym elementem musiały być zdjęcia Tomasza. Jego marka ma ogromną rozpoznawalność. Zależało nam, żeby odbiorca od razu wiedział, że autor książki sygnuje stronę swoim nazwiskiem i żeby to zaufanie przełożyło się na poczucie bezpieczeństwa na stronie.
  • Chcieliśmy w kilku zdaniach przybliżyć czytelnikom, o czym jest ta książka, co w niej znajdą, dlaczego powstała oraz dlaczego jest tak ważna dla autora.
  • Książka powstała w formie wywiadu, który poprowadziła Beata Grabarczyk. Uznaliśmy, że jej wypowiedź dla czytelników może mieć istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
  • Opis autora to następny ważny element strony. Pomimo popularności Tomasza Lisa, wiele osób może nie znać jego osiągnięć. Krótka biografia musiała więc tutaj wybrzmieć.
Dedykowany landing sprzedażowy - Widok desktop
  • Miejsce na opinie czytelników, które są bardzo ważne nie tylko dla autora, ale przede wszystkim dla innych odbiorców. Żeby wykorzystać zasadę społecznego dowodu słuszności, dobry landing page sprzedażowy powinien zawierać taki element.
  • Bezpłatna próbka dla niezdecydowanych. Autor postanowił udostępnić jeden z rozdziałów książki do pobrania za darmo.
  • Prezentacja możliwości zakupowych. Najważniejsza sekcja na stronie, czyli przycisk do kupna książki. Czytelnik może zakupić książkę fizyczną, ebook lub zestaw obu wersji, strona musiała więc to uwzględniać.
  • Często zadawane pytania to jedna z sekcji typu “must have” sprzedażowego landing page’a. Znajdują się tam głównie pytania związane z kwestiami organizacyjnymi i technicznymi.
Dedykowany landing sprzedażowy - Widok mobile
Rafał Skolimowski Współzałożyciel Ideative
Cytat

Miło nam, że Pan Tomasz zdecydował się zaufać naszemu doświadczeniu w budowaniu stron i był otwarty na wskazówki podczas współpracy.

Budowanie relacji z czytelnikiem

Tomasz Lis nagrał film dla swoich fanów w formie selfie z krótkim przywitaniem. Format stosowany w instagramowych Reelsach i youtubowych Shortsach doskonale zbliża do twórcy, daje poczucie bezpośredniego kontaktu.

Zastosowaliśmy to video, symulując efekt chat’a, w którym Tomasz rozpoczyna rozmowę z czytelnikiem. Chcieliśmy uzyskać efekt zaproszenia do interakcji i wzmocnić zaufanie do strony. Wdrożyliśmy też przycisk, którym można w każdej chwili zamknąć chmurkę z filmem.

Dedykowany landing sprzedażowy - Video

Budowanie bazy fanów

Dla niezdecydowanych fanów autor udostępnił darmowy rozdział do pobrania. Możliwość pobrania pliku z fragmentem książki wdrożyliśmy w formie formularza połączonego z narzędziem do email marketingu MailerLite. Osoby zainteresowane książką podając swój email, zgadzają się na otrzymywanie w przyszłości informacji o nowych książkach wydawnictwa Tomasza Lisa.

Czytelnicy otrzymują więc możliwość zapoznania się z zawartością książki, a autor nowy kanał do komunikacji z fanami. Wykorzystując narzędzie MailerLite można zautomatyzować komunikację, wysyłając sekwencję emaili po wypełnieniu formularza pobrania pliku.

Sprzedaż książki w wyjątkowej formie

Celem, do którego dążyliśmy podczas realizacji landig page’a do sprzedaży nowej książki Tomasza Lisa to przede wszystkim stworzenie skutecznego narzędzia sprzedaży.

  • Zadbaliśmy o umieszczenie na stronie wszystkich informacji mających znaczenie dla decyzji kupującego.
  • Zaprojektowaliśmy indywidualny wygląd landing page’a stosując kolorystykę spójną z design’em okładki książki, wyróżniający się układ elementów i poziom czytelności pozwalający skupić się czytelnikowi na odpowiednich elementach strony.
  • Zastosowaliśmy kilka zabiegów, podnoszących zaufanie do strony, takich jak zdjęcia autora, video powitalne, podpis autora, opinię współautorki.
  • Dopilnowaliśmy, by strona była szybka i użyteczna.
Wykres
Kółko
100/100

wynik wydajności strony na komputerach (wg Google PageSpeed)

Kółko
98/100

wynik wydajności strony na telefonach (wg Google PageSpeed)

Jak powstawanie strony sprzedażowej wspomina klient?

Krystian Durma Wydawnictwo Tomasz Lis
Cytat

Prawdziwi fachowcy. Wszystko bardzo konkretnie i przejrzyście tłumaczą i mądrze doradzają. Nie było żadnego opóźnienia i problemów. Polecam!

Potrzebujesz landinga do sprzedaży swojego produktu?