Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / Smart Automation

Jak powstała nowoczesna strona www dla firmy z branży automatyki

Klient Smart Automation
Branża Automatyka i Robotyka
Zakres Dedykowana strona internetowa WordPress

Mało firm tak kompleksowo działa w branży automatyki przemysłowej 4.0 jak Smart Automation. Firma dysponuje imponującą ofertą usług i produktów. W 2022 roku właściciel zdecydował o inwestycji w nową stronę internetową. Nowa strona miała być narzędziem, które sprosta coraz większym ambicjom firmy.

Wyzwania projektu

  • Oferta marki zawiera sporo produktów i jest kierowana do wielu branż. Nowa odsłona strony internetowej musiała więc dawać możliwość łatwego filtrowania.
  • Potencjalni klienci Smart Automation nie zawsze wiedzą jak wygląda realizacja usług automatyzacyjnych. Właściciel marki chciał postawić na prezentację case study realizacji, żeby przyszli klienci mogli zobaczyć jak przebiegała współpraca Smart Automation z innymi firmami i jaki był jej efekt.
  • Klient zakładał, że prezentacja każdego z case study nie będzie wyglądała tak samo. Część realizacji będzie miała więcej materiałów wizualnych, inne to głównie tekst. Funkcja prezentacji case studies powinna więc dać możliwość dopasowania sposobu wyświetlanych treści,
Case Study - Strona www dla nowoczesnej firmy z branży automatyki
Mariusz Miś Współzałożyciel Ideative
Cytat

Dla Smart Automation tworzyliśmy stronę kilka lat wcześniej. Rozwój firmy i poszerzenie jej oferty był impulsem do powstania nowej witryny, o adekwatnych możliwościach. Zawsze nas cieszy, gdy klient wraz z upływem lat ponownie obdarza nas zaufaniem.”

Realizacja działań

Smart Automation bardzo świadomie podchodzi do promocji swojej marki i działań marketingowych. Właściciel od początku wiedział jakie cele powinna realizować nowa strona i jak dzięki niej może pomóc firmie zdobywać nowych klientów. Dlatego nie mieliśmy większych problemów z zaplanowaniem elementów,  z których będzie składała się nowa odsłona strony internetowej.

Co powinna zawierać strona www dla firmy z branży automatyki

Wspólnie z klientem ustaliliśmy, że na stronie zagoszczą takie elementy:

  • lista produktów i usług z możliwością uniwersalnej prezentacji z wykorzystaniem zdjęć i filmów (klient posiadał dużo wysokiej jakości materiałów)
  • filtrowanie produktów według branż i rozwiązań
  • czytelny formularz kontaktowy dla klientów zainteresowanych konkretną usługą lub produktem
  • opis procesu realizacji usług i produktów
  • case studies wybranych realizacji firmy
  • loga klientów, z którymi współpracowała firma
  • atrakcyjna prezentacja firmy
  • dział kariera z ogłoszeniami o pracę, promujący firmę wśród potencjalnych pracowników
Cytat

Użytkownik może wygodnie zawęzić listę produktów do wybranych branż i rodzajów rozwiązań.

Makietowanie

Mając fundamenty zabraliśmy się do opracowywania makiet low-fidelity. To neutralne kolorystyczne szkice, które zaprezentowaliśmy klientowi w formie prototypu. Klikając w odpowiednie obszary, klient mógł poczuć się jak użytkownik na działającej stronie.

Na makietach low-fidelity mogliśmy wspólnie dookreślić wizję nowej strony i przedstawić klientowi jak będą działały bardziej skomplikowane funkcjonalności strony, jak np. filtrowanie produktów.

 

Projektowanie graficzne

Do projektów graficznych podstron wykorzystaliśmy zdjęcia, które dostarczył klient. Stworzyliśmy layout kolorystycznie spójny z identyfikacją marki i odzwierciedlający hierarchię informacji zaplanowaną na etapie makietowania. Projektując poszczególne sekcje, chcieliśmy, żeby były czytelne i składały się na uporządkowany układ skutecznie prowadzący oko użytkownika.

Efekty

Dzięki zaangażowaniu osoby koordynującej projekt po stronie klienta realizacja strony przebiegła bardzo sprawnie. Wdrożona strona odświeżyła wizerunek marki i dała jej nowe możliwości:

  • Smart Automation realizuje bardzo wymagające projekty. Żeby uświadomić potencjalnym klientom, jak przebiegają takie realizacje i jakie korzyści osiągają, dzięki nim inwestorzy, powstał dział Case studies. Tutaj dzięki zaprojektowanym modułom właściciel może tworzyć podstrony case study w atrakcyjnej wizualnie oprawie. Nawet skomplikowane treści można podać w przystępny sposób dzięki modułom układanym jak klocki.
  • Na podobnej zasadzie strona pozwala tworzyć podstrony produktów i usług. Przy tak szerokiej i dynamicznie rozwijającej się ofercie ma to ogromne znaczenie.
  • Dla firm z branży automatyki bardzo ważne jest, aby pokazać potencjalnym klientom, jak wygląda współpraca w tak innowacyjnych usługach. Dlatego powstała zakładka, która krok po kroku wyjaśnia zawiłości procesu realizacji projektów.
  • Dodatkową zakładką na stronie jest Kariera. To ukłon w stronę przyszłych pracowników firmy, którzy mogą przybliżyć sobie sylwetkę firmy, dowiedzieć się jakimi wartościami się kieruje i na jakie stanowiska prowadzi rekrutacje.
Wykres
Kółko
7

różnych modułów, na bazie których można zbudować podstronę ofertową lub case study

Kółko
13

unikalnych podstron zaprojektowanych na potrzeby marki

Jak naszą współpracę wspomina klient

Cezary Zakrzewski Kierownik sprzedaży @ Smart Automation
Cytat

Nasza strona powstała nie tylko dla nas, ale wspólnie z nami, począwszy od dokładnego rozpoznania potrzeb, przez wizualizację, wdrożenie, aż po korekty i wsparcie trwające długo po oddaniu strony. Wszystkim moim klientom życzę takiego poziomu obsługi!"

Działasz w firmie usługowej?