Powrót Powrót
/ CASE STUDIES / DWE Group

Zautomatyzowana strona dla warszawskiego dewelopera DWE Group

Klient DWE Group
Branża Deweloperska
Zakres Dedykowana strona internetowa WordPress zintegrowana z systemem CRM

DWE Group to deweloper z Warszawy o imponującym portfolio. W momencie rozpoczęcia naszej współpracy marka planowała wprowadzić do oferty aż 7 nowych inwestycji deweloperskich. Zarządzanie sprzedażą tak szerokiej oferty nieruchomości wymagało stworzenia odpowiedniej strony internetowej.

Jak wyglądała sytuacja dewelopera DWE Group?

Panią Annę Dużyńską (Wiceprezes Zarządu) oraz Panią Renatę Pawlukiewicz (Dyrektor Marketingu i Sprzedaży) poznaliśmy w roku 2023. Panie zapoznały nas z ofertą firmy, a także nakreśliły kierunek działań marketingowych.

Deweloper niedawno przeszedł wielką metamorfozę zarówno pod kątem zmiany nazwy, jak i jego struktury. W 2023 roku nowa marka dysponowała logo opartym na kształcie żółtego kwadratu, a także wizerunkową stroną dewelopera oraz dodatkową stroną internetową dla jednej z inwestycji.

To jednak było zdecydowanie za mało na ambitne plany marki, dlatego zarząd zdecydował o inwestycji w kilku obszarach:

  • Branding – opracowanie kompleksowej strategii wizualnej, która da marce narzędzia do profesjonalnego budowania wizerunku dewelopera w różnych kanałach.
  • Zarządzanie sprzedażą – wybór i wdrożenie systemu CRM, a także budowa strony www zintegrowanej z wybranym systemem.
  • Marketing – zwiększenie widoczności marki w internecie.

Poznanie planu działania DWE Group było z naszej perspektywy o tyle istotne, że strona internetowa ma duży udział w każdym z tych obszarów.

Strona dla warszawskiego dewelopera DWE Group

Branding marki dewelopera

Wspólnie z klientem ustaliliśmy harmonogram poszczególnych przedsięwzięć. Studio brandingowe szybko zabrało się za prace nad identyfikacją. Równolegle my przystąpiliśmy do planowania strony internetowej oraz opracowania makiet low-fidelity, natomiast zespół DWE Group zaczął proces poszukiwania i wyboru systemu CRM.

Za naszą rekomendacją brandingiem marki zajęło się olsztyńskie studio Panda Marketing. Wiedzieliśmy, że drużyna z naszego podwórka doskonale poradzi sobie z tym zadaniem.

Zespół projektowy Pandy rozwinął kierunek nakreślony przez pierwsze logo. Na bazie żółtego kwadratu powstał system piktogramów dla aktualnych i przyszłych inwestycji deweloperskich. Logo natomiast zyskało bardziej klarowny i profesjonalny wygląd. Bez względu na zastosowaną nazwę dla inwestycji, jej logo jasno nawiązuje do marki DWE Group. To sprawa, że wszystkie inwestycje jeszcze mocniej pomagają budować wizerunek marki dewelopera.

Kształt żółtego kwadratu został wykorzystany także w motywie graficznym przewijającym się w materiałach wizualnych marki. Zestawiony jest z wizerunkami osób spełniających swoje marzenia związane z zakupem mieszkania.

Tak opracowana identyfikacja była jak mapa drogowa skutecznie prowadząca nas do stworzenia spójnego z marką designu strony.

 

Rafał Skolimowski Współzałożyciel Ideative
Cytat

Integracja strony z systemem CRM dała klientowi automatyzacje w dwóch obszarach: zarządzania generowanymi przez stronę leadami oraz nieruchomościami. Strona przekazuje do systemu CRM wszystkie zapytania od potencjalnych klientów oraz daje możliwość umieszczenia kalendarza spotkań oferowanego przez system. Jeśli chodzi o lokale to zadbaliśmy o bieżące aktualizacje ich atrybutów oraz statusów sprzedaży.

Zaplanowanie architektury informacji na stronie

Wśród przewidywanych działań marketingowych znajdowało się m.in. pozycjonowanie strony. Poprzednia strona dysponowała jedynie kilkoma podstronami i niewielką ilością treści. To zdecydowanie niewystarczające zaplecze tekstów na takie działania. Żeby dać stronie szansę na widoczność w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek i dobry start w świecie SEO podjęliśmy kilka kroków:

  • Przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych. Wybraliśmy frazy często wpisywane przez użytkowników poszukujących nieruchomości w Warszawie. Staraliśmy się jednocześnie, by były to frazy spoza tych najbardziej konkurencyjnych. Wyszliśmy z założenia, że na początek lepiej będzie zdobyć dobrą widoczność na mniej konkurencyjne słowa.
  • Taka analiza dała wytyczne co do tego, jakie treści przygotować do poszczególnych podstron. Teksty do strony zostały opracowane przez copywriterkę Pandy Marketing.
  • Najważniejszą rolę w serwisie pełnią podstrony z wyszukiwarką, podstrony poszczególnych inwestycji, a także lista inwestycji. W menu daliśmy użytkownikom łatwy dostęp do tych podstron.

Kompleksowa wyszukiwarka nieruchomości

W ramach nowej strony funkcjonuje wyszukiwarka, która daje możliwość odnalezienia mieszkań w odpowiedzi na konkretne oczekiwania. Potencjalny klient łatwo wyszuka np. mieszkanie narożne na ostatnim piętrze w metrażu w przedziale 40-50m². Wyniki prezentujemy w formie tabeli z możliwością przełączenia na widok kafelkowy.

Baza nieruchomości na stronie internetowej na bieżąco aktualizowana jest z systemu CRM dla deweloperów. Dział sprzedaży może więc w jednym miejscu aktualizować statusy mieszkań i mieć pewność, że użytkownicy na stronie otrzymają aktualną ofertę.

Dodatkowo każdą z wyszukanych nieruchomości użytkownik może dodać do swojego schowka z ulubionymi pozycjami. Pozycje zostaną zapamiętane w sesji przeglądarki i użytkownik może wrócić do analizy swoich wybranych mieszkań. Kolekcjonowane ulubione użytkownik może wysłać na swoją skrzynkę email lub wysłać zapytanie o te mieszkania.

 

Strony promujące inwestycje deweloperskie

Jeśli użytkownik nie chce korzystać z wyszukiwarki, a chciałby poznać inwestycję budowaną w konkretnej lokalizacji, to może go zainteresować opis tej inwestycji. Dlatego na stronie znajdują się strony inwestycji z atrakcyjną prezentacją ich wyróżników, wizualizacji i opisów. Są one doskonałym zamiennikiem oddzielnych stron internetowych realizowanych na nowo dla każdej inwestycji. Użytkownik trafi tam nawigując na stronie lub np. bezpośrednio z kampanii reklamowej.

Podstrona inwestycji zbudowana jest z modułów prezentujących nie tylko informacje opisowe, ale także mapę pokazującą lokalizację inwestycji i interesujące miejsca wokół, wyszukiwarkę mieszkań w tej inwestycji, czy galerię wizualizacji. Co więcej DWE Group ma możliwość, dodania obok naszej wyszukiwarki także wyszukiwarkę 3D zewnętrznych firm.

Deweloper może sam edytować i dodawać sekcje na stronie inwestycji deweloperskiej. Dzięki temu tworzenie stron promujących nowe inwestycje w przyszłości nie wiąże się z dodatkowymi kosztami, potrzebne są jedynie wizualizacje i opis inwestycji, a także podanie odpowiedniego ID z systemu CRM, aby strona pobrała nieruchomości. W ten sposób szybko można stworzyć nową stronę inwestycji i rozpocząć sprzedaż oraz działania marketingowe.

Jakie korzyści zyskał klient dzięki nowej stronie?

Podczas wspólnych rozmów mocno wsłuchiwaliśmy się w oczekiwania i plany klienta. Panie Anna i Renata pomogły nam wspólnie zaplanować, jak nowa strona będzie wspierać rozwijającą się markę DWE Group w sprzedaży. Dzięki temu uzyskaliśmy efekt w postaci dopracowanej, zautomatyzowanej i atrakcyjnej wizualnie strony.

Wybrane korzyści dla dewelopera to:

  • możliwość szybkiej promocji nowo budowanych projektów deweloperskich
  • umożliwienie wygodnego korzystania z funkcji wyszukania mieszkania w całej ofercie dewelopera
  • możliwość wygodnego skontaktowania się z deweloperem w każdym miejscu na stronie
  • oszczędność czasu dzięki automatycznej aktualizacji statusów sprzedaży
  • wsparcie w budowaniu atrakcyjnego i spójnego wizerunku marki dewelopera
  • funkcja prezentacji makiet 3D inwestycji od zewnętrznych firm

Jak naszą współpracę wspomina klient

Renata Pawlukiewicz Dyrektor Marketingu i Sprzedaży
Cytat

Zespół Ideative poznaliśmy, gdy nasza marka wchodziła w nowy rozdział rozwoju. Poszukiwaliśmy wykonawcy strony internetowej z funkcjonalnością wyszukiwarki mieszkań, która pozwoli klientom łatwo odnaleźć wymarzoną nieruchomość w naszych inwestycjach. Zależało nam, aby strona oprócz funkcjonalności i przejrzystości była intuicyjna dla użytkownika, dużą wagę kierowaliśmy również na jej estetykę. Pan Mariusz Miś z Zarządu Spółki Ideative wraz z całym Zespołem sprostał naszym wymaganiom. Gratulujemy, sukces został osiągnięty! Po publikacji strony dostaliśmy dużo pozytywnych opinii. Strona wyróżnia się wśród konkurencji i dobrze wykorzystuje atuty naszej nowej identyfikacji wizualnej.

Myślisz o automatyzacji sprzedaży nieruchomości w Twojej firmie?