Powrót Powrót

Poznaj cechy dobrej strony internetowej. Mądrze wybierz jej wykonawcę.

Wygląd strony jest istotny, ale istnieje także szereg innych czynników niewidocznych gołym okiem. Niewielu twórców stron kompleksowo podchodzi do realizowanych projektów. Poniżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, żeby strona Twojej firmy była jej siłą napędową, a nie kulą u nogi.

Co to w ogóle znaczy dobra strona internetowa?

Większość firm powiedziałaby, że dobra strona to taka, która realizuje ich cele biznesowe. Pod tym stwierdzeniem kryje się kilka ważnych, oczekiwanych korzyści. Na co może więc liczyć Twoja firma dzięki dobrej stronie www?

Attantion

Dopływ nowych klientów

Strona internetowa ma ogromny wpływ na zainteresowanie ofertą Twojej firmy. Odpowiednio zaprojektowana będzie w stanie zachęcić odbiorców do kontaktu lub do bezpośredniego zakupu.

Attantion

Większe zaufanie do marki

Potencjalni klienci każdej marki na świecie mierzą się z wieloma pytaniami i wątpliwościami. Rolą strony internetowej jest sprawić, by odbiorca znalazł odpowiedzi, których szuka, a także dostrzegł dla siebie wartość w oferowanych usługach lub produktach.

Attantion

Odciążenie pracowników firmy

Im więcej wątpliwości ma odbiorca, tym więcej pytań będzie zadawał pracownikom Twojej firmy. Dobra strona internetowa może uwolnić ich czas na bardziej wartościowe obowiązki.

Attantion

Sprzedaż online

Dobra strona może otworzyć ścieżkę do sprzedaży produktów lub usług Twojej firmy poprzez internet. Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio poprzez stronę internetową lub przez zewnętrzne narzędzia.

Kółko
Eksperci Wordpress

Żeby realizować cele biznesowe firmy, witryna powinna być dopracowana pod wieloma względami. Poznaj 10 cech, które określają dobrą stronę www.

Eksperci Wordpress

Jakie są więc konkretne cechy dobrej strony internetowej?

Dopasowanie do grupy odbiorców

Rolą twórcy strony jest nie tylko dopasowanie designu strony do specyfiki branży. Najistotniejsze na stronie są treści i ich forma podania. Dobra strona powinna wyróżniać ważne korzyści, które może osiągnąć odbiorca, zostając klientem danej marki. Niemniej ważne są odpowiedzi na kluczowe pytania potencjalnego klienta w odpowiedniej formie. Jeśli chcesz się przekonać, że wykonawca poważnie traktuje ten temat, zwróć uwagę, jakie pytania zadaje na etapie zapytania ofertowego. Upewnij się, czy interesują go tylko podstawowe funkcjonalności strony, czy może stara się poznać specyfikę oferty Twojej firmy.

Klarowna struktura informacji

Strona budowana od zera daje nieograniczone możliwości prezentacji oferty. Szybko może się okazać, że staje się to ograniczeniem, gdy twórca nie ma pomysłu na organizację treści. Strona powinna ułatwiać połapanie się w ofercie, a nie komplikować sprawę. Jasna hierarchia, czytelne sekcje, odpowiednie informacje i przemyślany przepływ użytkownika – to elementy, które wyróżniają dobrą stronę internetową.

Intuicyjna nawigacja

Potrzeba wyróżnienia popycha czasem właścicieli stron do serwowania swoim użytkownikom wymyślnych sposobów nawigacji na stronie. To nie jest dobra droga. Użytkownik przegląda dziennie mnóstwo stron i nauka nowej nawigacji na każdej z nich byłaby dla niego udręką. Dobra strona internetowa nie walczy z użytkownikiem. Oferujemy mu prosty i znany mu sposób na odnalezienie potrzebnych informacji.

Przemyślane prowadzenie użytkowników

Każda strona powinna mieć jasny cel oraz mikrocele. Z takim podejściem właściciel strony zawsze będzie dążył do takiego prowadzenia użytkownika na stronie, aby ułatwić mu realizację tych celów. Odpowiednia hierarchia treści oraz klarowne i widoczne przyciski wezwania do akcji będą pęłniły tutaj ważną rolę.

Pokazanie wiarygodności marki

Dobra strona powoduje w użytkowniku poczucie, że trafił w odpowiednie miejsce. Zbudowanie odpowiedniego nastawienia u klienta nie jest łatwe. Mogą w tym pomóc elementy korzystające z siły tzw. social proof. To pokazanie, że marce można zaufać, bo zaufali jej już inni. Dobra strona internetowa wykorzystuje takie elementy jak opinie innych klientów, portfolio, case study, nagrody, lista klientów, itp.

Szybkie ładowanie

To, że szybko tracimy cierpliwość podczas przeglądania internetu, wiemy wszyscy. Dobra strona internetowa nie nadweręża tej cierpliwości, a wręcz zachęca do konsumowania treści. Ten efekt uzyskamy dzięki dobrej optymalizacji i w efekcie, szybkiemu ładowaniu strony. Także płynne animacje i mikroanimacje na stronie mogą spotęgować efekt przyjemnego korzystania ze strony. Jednym ze sposobów na sprawdzenie szybkości strony jest przetestowanie jej za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights.

Atrakcyjny design

Jeśli ktoś Ci powiedział, że strona nie musi być ładna, to nie bierz tego za pewnik. Kwestia stylu strony będzie subiektywna w odbiorze, ale jej wartość estetyczną łatwo ocenić pod kątem zastosowanych rozwiązań graficznych. Czytelność, rytm strony, odpowiedni kontrast i spójność to elementy stosunkowo łatwe do oceny. Badania pokazują, że design interfejsu aplikacji i stron internetowych ma bezpośrednie przełożenie na ich skuteczność. Jeśli masz problemy w ocenie wyglądu strony, polecamy nasz artykuł Jak ocenić wygląd strony internetowej jak profesjonalista? – Poznaj 6 wskazówek.

Dostosowanie do różnych ekranów

Urządzenia o różnych rozmiarach ekranów są dzisiaj wszechobecne i wydaje się, że oczywiste jest, że strona powinna dobrze wyglądać na każdym z nich. Nie zawsze tak jednak jest. A jest to aspekt bardzo ważny, szczególnie dla branż, w których większość albo niemal wszyscy użytkownicy odwiedzają ich strony poprzez urządzenia mobilne.

Ikona - Realizują cele Twojej firmy

Przygotowanie pod pozycjonowanie

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek jest bardzo ważne dla biznesu. Większość właścicieli stron jest zainteresowana działaniami mającymi na celu budowanie tej widoczności. Podwaliny pod działania pozycjonujące da strona internetowa, która jest technicznie dobrze opracowana. Specjaliści SEO, którzy zajmują się pozycjonowaniem, wymagają pewnych standardowych rozwiązań na stronie, żeby zwiększyć szansę strony na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarkach.

Łatwość edycji

Dla różnych osób łatwa i intuicyjna edycja może oznaczać co innego. Dlatego ważne jest, żeby wykonawca strony dopytywał, kto będzie zajmował się stroną, w jaki sposób zmieniają się warunki oferty i jak daleko zakrojone zmiany firma planuje wprowadzić w przyszłości. Łatwa edycja, to edycja dopasowana do firmy i sposobu jej działania. Dlatego dobrze przygotowany panel administracyjnego strony jest tak ważny.

Twoja firma też potrzebuje dobrej strony internetowej?

Przekonaj się, co my możemy Ci zaoferować. Chętnie poznamy Twoje oczekiwania.

    Proszę o zaznaczenie zgody.

    tet

    et

    etet