opakowania

Barlow Sorbus – koncepcja

Barlow Sorbus to najnowsze piwo uwarzone przez Browar Kormoran w Olsztynie. Swoją premierę miał 1 grudnia 2017 roku. Kilka miesięcy wcześniej browar zgłosił się do naszej agencji z prośbą o przygotowanie propozycji opakowania oraz etykiety. Pomimo, że nasza koncepcja nie została ostatecznie wybrana, prezentujemy ją w portfolio, aby pokazać, jakim torem podążał nasz proces kreatywny.

Opowieść

Historia Barlow Sorbus rozpoczęła się jak wszystkie inne opowieści – dawno, dawno temu, w krainie lasów i jezior, gdzie warzono najprzedniejsze piwo. Pewnego dnia ziemię tę nawiedziła zła i przebiegła poczwara o gadzim wyglądzie i skrzydłach nietoperza. Potwór plądrował uprawy i kwasił leżakujące w beczkach piwa. Aby go pokonać należało złamać ciążącą na nim klątwę: „Klątwa zostanie zdjęta, gdy ktoś poda poczwarze do wypicia wino, które winem nie będzie, a smak napój ten będzie zawdzięczać owocom dojrzewającym na mrozie.”

Władca i wszyscy mieszkańcy krainy wspólnie szukali rozwiązania. Pewien piwowar zaproponował, by zamiast wina gronowego uwarzyć wino jęczmienne – czyli piwo, którego styl zwie się barley wine. Wtedy, z tłumu przybyłych, wyłonił się tajemniczy mężczyzna, który powiedział, że zna rozwiązanie drugiej części zagadki.

Minęły dwa lata, a poczwara zjawiła się u władcy krainy lasów i jezior, aby spróbować uwarzonego trunku. Gad, pewien, że nic mu nie grozi, łapczywie wychylił puchar z napojem. Po chwili jednak jego ciało zaczęło się zmieniać – powiększać i kurczyć, a na samym końcu potwór zamienił się w malutką jemiołuszkę, uwalniając się od klątwy. Rozwiązaniem drugiej części zagadki była bowiem jarzębina, ulubiony owoc tego ptaka. Owoce jarzębiny nadają się do jedzenia dopiero po pierwszych mrozach i łagodzą moc barley wine’a.

Koncepcja opakowania

Zaprojektowanie przez nas opakowanie nawiązuje do przytoczonej wyżej opowieści. Głównym jego elementem jest jemiołuszka, widoczna zarówno na opakowaniu, jak i na etykiecie. W górnej części opakowania zaprezentowaliśmy fragment złego charakteru – czyli gada plądrującego krainę piwa. Elementem spajającym obie części – etykietę oraz opakowanie jest rysunek owoców jarzębiny, które odegrały najważniejszą rolę w całej historii.

Zobacz co zrobiliśmy dla Termdach
Zobacz co zrobiliśmy dla Dźwigowa Park