Logo
Ciekawe, unikalne, proste i ponadczasowe – takie powinno być dobre logo. Logo powinien oddawać także charakter marki. Inaczej konsumenci postrzegają markę luksusową, inaczej rodzinną, a jeszcze inaczej typowo biznesową. Dlatego też zaprojektowanie dobrego znaku graficznego jest tak istotnym procesem w kształtowaniu wizerunku firmy na rynku. Zawsze odbywać się on powinien w ścisłej współpracy między agencją kreatywną, a klientem. Zobacz, jak wygląda proces tworzenia logo.

Analiza
Projektowanie logo rozpoczynamy zawsze od rozmowy z klientem oraz analizy jego potrzeb, wyobrażeń i wizerunku marki, jaki chce stworzyć w świadomości swoich odbiorców. Tylko dzięki zrozumieniu potrzeb naszych klientów jesteśmy w stanie stworzyć logo, który będzie w pełni odpowiadał ich wymaganiom.

Proces kreatywny
Proces kreatywny rozpoczyna się w momencie opracowania koncepcji logo. Pierwszym krokiem jest przygotowanie „mapy myśli”, czyli diagramu skojarzeń z marką i wartościami, jakie ma nieść. Następnie na bazie wybranych skojarzeń powstają robocze szkice i propozycje znaków.

Proces projektowania
Po opracowaniu wstępnych szkiców wybieramy te propozycje, które najbardziej odzwierciedlają wizerunek marki. Na ich podstawie projektujemy trzy propozycje logo. Każda z nich jest inna zarówno pod względem kolorystyki, motywu przewodniego, wybranej czcionki oraz symboliki. Swoje propozycje prezentujemy klientowi wraz z opisem dotyczącym genezy każdej z nich.

Wybór ostatecznego projektu
Po przedstawieniu propozycji klient decyduje o ostatecznym wyborze. Jeśli ma dodatkowe uwagi lub przemyślenia co do wybranej propozycji, dopracowujemy jej szczegóły. Ostatecznie wybrane logo przygotowujemy zarówno w wersji do druku, jak i do wykorzystania w środowisku cyfrowym. Przygotowujemy również wersje monochromatyczne, achromatyczne a także horyzontalne i wertykalne wybranej propozycji (jeśli konstrukcja znaku na to pozwala).

Księga znaku
Wraz z projektem logo możemy przygotować księgę znaku, która zawiera podstawowe informacje na temat budowy znaku. Znajdziemy w niej genezę powstania logo, jego podstawową oraz alternatywne wersje. A także szczegółową konstrukcję znaku, informacje o polu ochronnym i zastosowanej kolorystyce. Księga znaku zawiera także dane na temat typografii zastosowanej w znaku. Są w niej przedstawione informacje na temat stosowania logo na różnych tłach, jego niedopuszczalne modyfikacje oraz sposób skalowania i minimalne wymiary logo.
